به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی حقشناس اظهار کرد: تأمین اعتبار ساخت دستگاه بیولیفت به سرانجام رسیده و دانشگاه اصفهان بهعنوان پیمانکار، ساخت دستگاه را آغاز کرده است.
وی ادامه داد: بر اساس برنامهریزیهای انجامشده، انتظار میرود تا پایان سال جاری این دستگاه به بهرهبرداری برسد.
به گفته مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان، این دستگاه وظیفه تزریق مواد مغذی به خاک تحت فشار را بر عهده دارد. به کمک متهای بزرگ، مواد غذایی مستقیم به عمق خاک نفوذ کرده و جذب ریشه درختان میشود.
حق شناس اضافه کرد: این روش نوین تغذیهای، علاوه بر بهبود سلامت درختان، موجب افزایش راندمان جذب مواد مغذی و کاهش هدررفت منابع میشود.
اصفهان- مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان از ساخت «دستگاه بیولیفت» برای بهبود سلامت درختان با همکاری دانشگاه اصفهان خبرداد.
واکنش خود را ثبت کنید
نظر خود را با یک لمس درباره این گزارش بیان کنید
نظرات۰