اخبار روز

ورود واحد RHU پالایشگاه اصفهان به مدار تولید تا سال ۱۴۰۶ تسريع اجرای طرح‌های راهبردی

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان از تداوم اجرای طرح‌های زیرساختی و پیشرفت پروژه‌های بهینه‌سازی این مجموعه خبر داد و اعلام کرد: واحد تصفیه ته‌مانده برج‌های تقطیر (RHU) طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده تا اوایل سال ۱۴۰۶ وارد مدار تولید خواهد شد.

م
محمد رضا حسنی
۴ اسفند ۱۴۰۴، ۱۱:۳۱
1 دقیقه۶۴۰

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان از تداوم اجرای طرح‌های زیرساختی و پیشرفت پروژه‌های بهینه‌سازی این مجموعه خبر داد و اعلام کرد: واحد تصفیه ته‌مانده برج‌های تقطیر (RHU) طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده تا اوایل سال ۱۴۰۶ وارد مدار تولید خواهد شد.

غلامرضا باقری دیزج با اشاره به اینکه بخشی از پروژه‌های زیرساختی این پالایشگاه هم‌زمان با دهه فجر به بهره‌برداری رسیده بود، اظهار کرد: این طرح‌ها با هدف تأمین پایدار انرژی و یوتیلیتی واحدهای پایین‌دستی از جمله DHT، RHU و RFCC اجرا شده و نقش مؤثری در ارتقای کیفیت محصولات و تداوم تولید ایفا می‌کنند. روند تکمیل و پشتیبانی از واحدهای عملیاتی و طرح‌های توسعه‌ای نیز همچنان با جدیت در حال پیگیری است.

وی با اشاره به تفاوت ساختاری واحدهای شمالی و جنوبی پالایشگاه تصریح کرد: واحدهای واقع در ضلع شمالی از قدمت بالاتری برخوردارند و عمدتاً در حوزه تولید بنزین و گازوئیل فعالیت دارند؛ روزانه حدود ۱۲۰ هزار بشکه گازوئیل توليدي در واحدهای ضلع شمالي به جهت بهبود كيفيت، بهينه سازي و كاهش آلايندگي به بخش جنوبي ارسال مي گردد و گوگرد همراه با گازوئيل در اين واحدها حذف مي گردد و گازروئيل با استاندارد یورو ۵ تولید می‌شود. گوگرد جدا شده نيز به صورت گرانول به بازار عرضه مي شود. این سطح از تولید مستلزم برخورداری از زیرساخت‌های گسترده و پایدار در حوزه تأمین انرژی و یوتیلیتی است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان در تشریح آخرین وضعیت پروژه RHU با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود فاز نخست این پروژه تا اوایل سال ۱۴۰۶ به بهره‌برداری برسد، تصریح کرد: بخش نخست راکتورهای این واحد وارد سايت شده، بخش دوم به بندرعباس رسیده و در انتظار دریافت بخش سوم هستیم. از مجموع شش کمپرسور پروژه، چهار دستگاه به سایت منتقل شده و برنامه‌ریزی برای حمل دو دستگاه دیگر در حال انجام است. عملیات نصب تجهیزات سنگین از جمله ظروف پرفشار نیز آغاز شده و تاکنون تعدادی از آن‌ها نصب شده‌اند.

باقری دیزج در خصوص پروژه واحد تبدیل کاتالیستی باقیمانده سنگین (RFCC) نیز تأکید کرد: مشکلات قراردادی تأمین‌کنندگان پروژه مرتفع شده و شاهد تسريع در عملیات اجرایی و ساخت این واحد خواهيم بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پالایشگاه اصفهان در حال حاضر با ظرفیت کامل طراحی‌شده در مدار تولید قرار دارد و اجرای طرح‌های زیرساختی و بهینه‌سازی، ضمن تضمین پایداری تولید، زمینه ارتقای کیفیت محصولات، افزایش ارزش افزوده و پاسخ‌گویی به نیازهای آتی کشور در حوزه فرآورده‌های نفتی را فراهم می‌کند.

 

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان از تداوم اجرای طرح‌های زیرساختی و پیشرفت پروژه‌های بهینه‌سازی این مجموعه خبر داد و اعلام کرد: واحد تصفیه ته‌مانده برج‌های تقطیر (RHU) طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده تا اوایل سال ۱۴۰۶ وارد مدار تولید خواهد شد.

واکنش خود را ثبت کنید

نظر خود را با یک لمس درباره این گزارش بیان کنید

۰ واکنش
اشتراک‌گذاری:

نظرات۰

م
0/1000
در حال دریافت نظرات...

    اخبار مرتبط

    اخبار روز

    ۳۹ دستگاه ماینر قاچاق در عملیات ضربتی پلیس مبارکه کشف شد

    اصفهان - فرمانده انتظامی شهرستان مبارکه از شناسایی و توقیف ۳۹ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) قاچاق به ارزش ۳۹ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

    7 روز پیش ۴۶
    اخبار روز

    محموله یک‌تنی ذغال قاچاق در نائین توقیف شد

    اصفهان- فرمانده انتظامی شهرستان نایین از شناسایی و توقیف یک دستگاه خودروی حامل بیش از یک تن ذغال قاچاق از نوع «طاق» با ارزشی بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان در محورهای مواصلاتی این شهرستان خبر داد.

    7 روز پیش ۴۶
    اخبار روز

    ظرفیت انرژی خورشیدی اصفهان تا پایان سال به ۱۰۰۰ مگاوات می‌رسد

    اصفهان- مشاور عالی استاندار اصفهان از افزایش پنج‌برابری ظرفیت انرژی خورشیدی استان خبر داد و گفت: با اجرای برنامه پنج‌ساله، اصفهان به قطب تولید انرژی‌های نوین در کشور و غرب آسیا تبدیل می‌شود.

    8 روز پیش ۷۳
    اخبار روز

    کشف بیش از ۲۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سه‌ماهه اول سال در اردستان

    اردستان- فرمانده انتظامی اردستان از کشف بیش از ۲۵ کیلو و ۱۱۳ گرم انواع مواد مخدر در سه‌ماهه نخست سال جاری خبر داد.

    8 روز پیش ۶۳

    مهم‌ترین اخبار

    ورود واحد RHU پالایشگاه اصفهان به مدار تولید تا سال ۱۴۰۶ تسريع اجرای طرح‌های راهبردی