حالت شب
  • Friday, 26 April 2024
«ساتر استون» یک اختراع کاملا ایرانی که در برابر تشعشعات مضر برای بدن یک سپر ایجاد می کند

«ساتر استون» یک اختراع کاملا ایرانی که در برابر تشعشعات مضر برای بدن یک سپر ایجاد می کند

 

 

اصغر عبدلي - به گزارش نگاه کوير، با تلاش محققان در يک شرکت دانش‌بنيان، شاهد اختراع و توليد يک محصول جديد و سلامت‌محور با عنوان «ساتر استون» هستيم که از زيان‌هاي ناشي از امواج مضر الکترومغناطيسي جلوگيري مي‌کند.

از سال‌هاي گذشته عوارض امواج دکل‌هاي مخابراتي و ساير امواج الکترومغناطيسي، همچنين مهم‌تر از همه امواج ساطع شده از موبايل که همنشين شبانه‌روزي انسان‌ها هست، بارهاوبارها گوشزد شده که اکنون يک اختراع انقلابي توانسته بر استرس و نگراني ما از زيان اين تشعشعات غلبه کند.

حسن قوسيان، مهندس مکانيک و داراي مدرک کارشناسي‌ارشد مديريت تکنولوژي و نوآوري با همکاري صابر اسدي نيا، کارشناس ارشد معماري، محققين و مخترعين اين محصول سلامت‌محور و خلاقانه هستند.

اين پژوهشگران در قالب شرکت «آموت دانش آسيا» مستقر در پارک علم و فناوري آذربايجان غربي با تحقيقات خود موفق به اختراع آويز پوشيدني محافظ بدن انسان، موجودات زنده و آب از عوارض امواج الکترومغناطيسي (موبايل و امواج راديويي) شدند.

قوسيان يکي از مخترعين اين محصول در گفتگو با نگاه کوير، مي‌گويد: ما اين ايده را از سال 1388 استارت زديم. مطالعات اوليه به اين نتيجه رسيديم که هر کنشي يک واکنش دارد که ميتواند منفي، مضر يا مثبت باشد. در تحقيقات ما مشخص شد که امواج الکترومغناطيسي براي بدن موجودات زنده مضر هستند.

وي اضافه مي‌کند: بر آن شديم که تحقيقات تکميلي از ساير محصولاتي که براي جلوگیري از اين عوارض معرفي شدند را بررسي کنيم، ازاين‌رو بانک اطلاعاتي سازمان مالکيت جهاني(wipo) بررسي شد و متوجه اين موضوع شديم محصولاتي که تاکنون برای دفع امواج الکترومغناطیس ارائه شده در قالب کامپوزيت‌ها و نانواليافي می باشند ، از این رو به این نتیجه رسیدیم که قرارگرفتن انسان درمحفظه یاپوششی که ازاین امواج جلوگیری نماید کاربردی نیست بنابراین دو حالت براي ما متصور شد که ما امواج را شناسايي و رسيدن آنها به انسان را مختل کنيم، ولي باتوجه‌به هزاران موج مختلف که در اطراف ما در محيط شهري موجود است، اين امر امکان‌پذير نبود و در دومين حالت، اين بود که بدن انسان خودش اين عوارض را باتوجه‌به سيستم عصبي، متابوليسم و خون‌رساني که در جريان است برطرف کند که دومين حالت منطقي‌تر بود.

قوسيان، در خصوص تداوم اين تحقيقات ادامه مي‌دهد: سپس بر روي چيدمان‌هاي مولکولي آب، آزمایش  کرديم که نتيجه‌بخش بود و همچنین با آزمایشات انجام شده  اين تغييرات روي رشد گياهان  نیزاثربخش می باشد.

دومين تست در آزمايشگاه مکانيک خاک انجام پذيرفت و با تغيير چيدمان مولکولي آب در حالت مايع 11درصد مقاومت ملات ماسه و سيمان بدون مواد افزودني افزايش يافت که باتوجه‌به اين نتايج ما بر روي کريستالوگرافي و تلفيق نانوفناوري، تحقيقات رو تکميل کرديم.

اين محقق توضيح مي‌دهد که در سال 91 نمونه اوليه محصول ساخته شد که اين تراشه با توجه به ساختارهاي کريستالي و فرآوري آنها در پنج مرحله در قالبي پلمپ شده و ميداني که در اطراف اين قالب در پنج سانتيمتري ايجاد مي‌شود، اگر به صورت گردن آويز استفاده شود، روي سيستم عصب و عضله تاثير گذاشته و تمامي عوارض امواج مخرب از بدن برداشته مي‌شود.

مخترع محصول «ساتر استون» يادآور مي‌شود: ما به محصولي رسيده بوديم که مي‌توانست بدن را در برابر اين امواج مقاوم کرده و از سيستم عصبي انسان در برابر امواج الکترومغناطيسي حفاظت کند. سپس تحقيقات ميداني بر روي انسان‌ها را آغاز کرديم و باتوجه‌به اينکه در کليه نمونه‌ها تکرارپذيري و اثربخشي مثبت موجود بود در سال 96 اختراع اين محصول را به ثبت رسانده و عضويت به عنوان واحد فناور در پارک علم و فناوري را کسب کرديم.

صابر اسدي نيا ، ديگر مخترع اين محصول نيز عنوان مي‌کند که اين محصول کاملاً به‌صورت بومي و خودکفايي ساخته شده و به توليد انبوه رسيده و اکنون توانايي داريم در تيراژ بالا اين محصول را توليد کنيم و نياز به واردات مواد اوليه‌اي از خارج کشور ندارد که اين گجت به‌صورت آويز بر بدن يا گردن‌بند و دستبند قابل‌استفاده است.

وي تصريح مي‌کند: اين محصول با تأثيري که بر بدن مي‌گذارد، از اثرات منفي تشعشعات و امواج مضر نظير افزايش فشارخون، تحريک سيستم عصبي و اختلال در جريان خون‌رساني جلوگيري مي‌کند، همچنين از چسبندگي عروق و گرفتگي عروق در سن بالا جلوگيري مي‌کند.

وي با بيان اينکه، اين محصول شرايطي را براي استفاده‌کننده به وجود مي‌آورد که گويا خارج از محيط شهري و بدون خطر آسيب اين تشعشعات زندگي مي‌کند، مي‌گويد: همه گروه‌هاي سني در هر شرايطي اگر در معرض امواج الکترومغناطيسي هستند، مي‌توانند از اين محصول استفاده کنند و محدوديتي وجود ندارد تا بتوانند سلامت خود را حفظ کنند.

اسدي نيا، با اشاره به اينکه وزن اين محصول 7 تا 8 گرم است و هر کسي تحت هر شرايط و محيطي مي تواند با آسودگي آن را حمل کند، معتقد است: اين محصول شرايطي ايجاد مي کند که حتي با عبور و برخورد امواج مضر به بدن انسان هيچ عوارض و اختلالي براي انسان به وجود نمي آيد و هيچ حس و نتيجه منفي حاصل نمي شود.

به گزارش نگاه کوير، اثرات منفي زندگي شهري و اصوات و تشعشعات مضر بر انسان سال‌هاست که زمينه بيماري‌هاي عصبي و... را فراهم کرده و اين اختراع جديد و کاربردي مي‌تواند شهروندان را از اين بلايا حفظ کند و اثرات منفي اين امواج را خنثي کند.

 

 

برای اطلاعات بیشتر از این محصول و یا تهیه ان در اصفهان با این شماره ها تماس بگیرید 

09135878589

09354440856

در همین ارتباط بخوانید

تأثیر شگرف محصولی دانش‌بنیان بر امواج الکترومغناطیس/ اختراع جوان ارومیه‌ای نمونه دیگری در جهان ندارد

 

 

 
 
 
 

دیدگاه / پاسخ