حالت شب
  • Tuesday, 23 April 2024
وقوع 4 هزار آتش سوزی در اصفهان طی یکسال گذشته

نجات بیش از 4 هزار نفر در اصفهان توسط امدادگران آتش نشانی

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان:

وقوع 4 هزار آتش سوزی در اصفهان طی یکسال گذشته

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از وقوع بیش از 4 هزار مورد آتش سوزی در یکساله گشته در اصفهان در حالی خبرداد که نسبت به سال 98 ، سه درصد آمار آتش سوزی ها کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار باخبرباش، محسن گلابی در این ارتباط اظهار داشت: نجات بیش از 4 هزار نفر در سال گذشته از سوی امدادگران آتش نشانی در اصفهان صورت گرفت.

وی با اشاره به مجموعه فعالیت های سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در سال 99 اظهار کرد: در سال گذشته 413 هزار و 576 تماس تلفنی با سامانه 125 اصفهان گرفته شد که معادل متوسط روزانه یک هزار و 133 تماس است.  

گلابی ادامه داد: تعداد تماس های سال 99 نسبت به سال 98 با کاهش 5 درصدی مواجه بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان افزود: در سال گذشته 10 هزار و 521 عملیات امداد و نجات و اطفای حریق در شهر اصفهان از سوی نیروهای آتش نشانی انجام شده است که بیش از 4 هزار نفر طی این امدادرسانی ها نجات یافته اند. 

وی با اشاره به اینکه در سال 99 در شهر اصفهان 4 هزار و 416 مورد آتش سوزی از سوی آتش نشانی امدادرسانی شد، گفت: آمار آتش سوزی ها در سال گذشته نسبت به سال 98 با کاهش سه درصدی روبرو است.  

گلابی با بیان اینکه شش هزار و 105 مورد حادثه و خدمات ایمنی در این مدت امدادرسانی و انجام شد که نسبت به سال 98 با کاهش 9 درصدی همراه بوده است، اظهار کرد: متوسط زمان رسیدن آتش نشانان در داخل محدوده شهر در سال گذشته به سه دقیقه و 49 ثانیه رسید که متوسط استاندارد جهانی رسیدن به حادثه بین سه تا 5 دقیقه است. 

وی از اجرای 13 پروژه عمرانی در دست اقدام در حوزه آتش نشانی شهرداری اصفهان گفت و افزود: سه ایستگاه آتش نشانی جدید در نقاط مورد نیاز شهر از جمله چهارباغ پایین، زینبیه شمالی روبروی حرم، خیابان خداد امینی (منطقه هشت) در حال ساخت و یک ایستگاه در مجاورت مجموعه سیتی سنتر اصفهان آماده بهره برداری است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه چهار زمین تملک شده در حال آماده سازی برای ساخت سه ایستگاه آتش نشانی در میدان حج (منطقه هفت)، میدان 9 دی (منطقه 13)، منطقه ناژوان و یک مرکز آموزش در شرق اصفهان است، گفت: همچنین در سال گذشته 159 دستگاه شیر هیدرانت در شهر اصفهان نصب شد.

گلابی اظهار کرد: در سال گذشته همچنین دو هزار و 110 دستگاه اطفايیه در نقاط استراتژیک شهر اصفهان مستقر شد تا سرعت امدادرسانی در شهر بهبود و افزایش یابد.

وی بیان کرد: یکی از وظایف سازمان آتش نشانی انجام مستمر گشت های ایمنی است که به این منظور در سال گذشته 4 هزار و 439 مورد گشت ایمنی به منظور شناسایی نقاط مخاطره آمیز در محدوده مناطق 15 گانه شهر اصفهان و پیشگیری از حوادث انجام شد.

دیدگاه / پاسخ