حالت شب
  • Saturday, 04 May 2024
اجرای عملیات مبارزه با ملخ بومی و شکم بادمجانی در ۴۵۰ هکتار از اراضی اصفهان

اجرای عملیات مبارزه با ملخ بومی و شکم بادمجانی در ۴۵۰ هکتار از اراضی اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه تاکنون گزارشی از هجوم ملخ‌های صحرایی در استان دریافت نکرده‌ایم، گفت: عملیات مبارزه با آفت ملخ بومی و شکم بادمجانی در ۴۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی و مراتع شهرستان‌های استان اصفهان اجرایی شده است.

 به گزارش باخبرباش به نقل از ایمنا منصور شیشه‌فروش درباره انجام عملیات مبارزه با آفت ملخ بومی و شکم بادمجانی در مزارع استان اصفهان اظهار کرد: این عملیات در ۴۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی و مراتع شهرستان‌های کاشان، لنجان، سمیرم، تیران و کرون، شاهین‌شهر و میمه توسط تیم‌های حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان اجرایی شده است.

وی افزود: تاکنون گزارشی از هجوم ملخ‌های صحرایی در استان نرسیده و عملیات پایش و مراقبت در سطح ۳۵۰ هزار هکتار از اراضی و مراتع استان انجام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: در سال جاری تاکنون ۴۵ هزار و ۳۳۱ هکتار مبارزه با آفت سن غلات از طریق عملیات زمینی با پهپاد در سطح اراضی کشاورزی استان انجام و مبارزه با علف‌های هرز مزارع در ۶۰ هزار هکتار عملیاتی و ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در برابر آفات پایش شده است. اعتبار تخصیص‌یافته در بخش مبارزه با آفات و امراض نباتی ۵۰ میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به بازدید از مزارع و مراتع آلوده به آفت ملخ شهرستان لنجان در هجدهم اردیبهشت‌ماه سال جاری تصریح کرد: با توجه به بازدید از دره‌ها و مکان‌های نمناک تراکم ملخ در هر مترمربع ۱۵ تا ۲۰ عدد در سنین پورگی متفاوت یک تا سه و در سایر نقاط پراکندگی نرمال سه تا پنج عدد ملخ در هر متر مربع گزارش شد، همچنین هماهنگی‌های لازم با مسئول مربوطه، برای بازدید و محاسبه دقیق زمان مبارزه، روز سه‌شنبه، نوزدهم اردیبهشت‌ماه تعیین شده بود.

دیدگاه / پاسخ