حالت شب
  • Friday, 03 May 2024
اجرای قانون در تعیین تعرفه‌های پزشکی لحاظ شود

اجرای قانون در تعیین تعرفه‌های پزشکی لحاظ شود

 به گزارش باخبرباش به نقل از مهر: محمد رئیس زاده در مراسم تجلیل از جامعه پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه برخی از محدودیت‌های اعمال شده برای جامعه پزشکی سرانجام خوبی نخواهد داشت، اظهار کرد: به دلیل خصاصتی که برای برخی از رشته‌ها در جامعه پزشکی اعمال می‌شود در آینده نزدیک ۱۰۰ برابر آن را باید هزینه کرد، برای مثال کمترین هزینه عمل قلب در خاورمیانه ۴۰ هزار دلار است و در آمریکا برابر با ۶۰ هزار دلار است.

وی تاکید کرد: دور از ما نیست که در برخی از حوزه‌ها مجبور به انتقال بیمار به خارج از کشور برای دریافت خدمات درمانی شویم یا پزشک خارجی را وارد کنیم.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور با تاکید بر اینکه افرادی که به بهانه دلسوزی برای مردم، فکر می‌کنند منافع جامعه پزشکی را باید محدود کنند در آینده‌ای نه چندان دور چندین برابر آن را باید هزینه کنند تا خدمات درمانی را به مردم ارائه کنند، افزود: در آن زمان مسئولان تصمیم گیر در مقام پاسخگویی قرار نخواهند داشت.

وی خواستار اعمال قوانین و لحاظ کردن قیمت تمام شده در تعرفه‌های پزشکی بر اساس منابع و مصارف شد و بیان داشت: اجرای قوانین برای ما کفایت می‌کند.

لزوم ارتباط تنگاتنگ متولیان حوزه سلامت با افراد تأثیرگذار کشور

همچنین شاهین شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این آئین با اعلام اینکه کمترین مشکل را در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس داریم زیرا که آشنا به حوزه سلامت هستند، گفت: این در حالی است که وقتی مصوبات کمیسیون در مجلس مطرح می‌شود به دلیل عدم آشنایی نمایندگان مجلس با دو حوزه بهداشت و درمان، با مصوبات کمیسیون مخالفت می‌کنند.

وی افزود: با وجودی که سلامت باید اولویت کشور باشد اما شاهدیم که حوزه سلامت زیر مجموعه سومین لایحه ساختار مجلس است که به کم کاری و نقص کاری ما بر می‌گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مرکز پژوهش‌های مجلس را اتاق فکر مجلس خواند و بیان داشت: لازم است که شوراهای نظام پزشکی تمام شهرستان‌ها و استان‌ها با مجمع نمایندگان استان جلسه مستمر داشته باشند و ضمن بیان مشکلات راهکارهای آن را نیز ارائه کنند و دستورات جلسه را ضبط و ثبت کنند.

وی با اشاره به اینکه با افراد تأثیرگذار در کشور باید با زبان خودشان گفتگو کرد، اعلام داشت: به عنوان مثال در استان اصفهان ارتباط تنگاتنگ با سازمان بازرسی و اداره اطلاعات استان برای افزایش آگاهی آنها به حوزه سلامت و اعلام وضعیت موجود بهداشت و درمان جلسه داریم که باید این نوع از جلسات را در کل کشور شاهد باشیم.

شیرانی با بیان اینکه آینده پژوهشی در تمام ادارات است و باید در عرصه سلامت هم دیده شود که اگر دیر اقدام شود در برخی از رشته‌های پزشکی با چالش پزشک. مواجه می‌شویم.

وی خواستار پایش درونی در حوزه پزشکی شد و ادامه داد: باید قبل از اینکه همان عده کمی از پزشکان که اخلاق در پزشکی را رعایت نمی‌کنند و باعث بدنامی جامعه پزشکی شده اند و رسانه‌ها و فضای مجازی آنها را مطرح کنند، شناسایی و برخورد کنیم.

همچنین پرویز کاشفی عضو هیئت نظام پزشکی اصفهان نیز خواستار هماهنگی بین نظام پزشکی، دانشگاه و وزارت بهداشت شد و گفت: جامعه پزشکی همواره در علم و عمل در صدر بوده است و نیاز به مراقبت و حمایت بیشتری دارد و این در حالی است که در زمان‌های مختلف مورد بی مهری قرار گرفته اند و هر چه فشار بر جامعه پزشکی وارد شود اثرات آن را بر سلامت کشور خواهیم دید.

وی افزود: پزشکان همواره در تمامی صحنه‌ها و بحران‌ها از جمله هشت سال دفاع مقدس و شیوع کرونا و ارائه خدمات به مردم مناطق محروم فعال بودند.

دیدگاه / پاسخ