حالت شب
  • Tuesday, 23 April 2024
اختصاص50 درصد تخت های بیمارستان عسکریه به بیماران کرونا

اختصاص50 درصد تخت های بیمارستان عسکریه به بیماران کرونا

معاون درمان بیمارستان عسکریه اصفهان گفت: بیش از 50 درصد تخت های بیمارستان عسکریه به بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

باخبرباش/ علیرضا عبدلی: دکتر فرهاد شیرانی در گفتگو با خبرنگار باخبرباش اظهار داشت: باوجود این که بیمارستان عسکریه به عنوان یک بیمارستان خیریه از پشتوانه دولتی برخوردار نیست اما به دلیل شرایط بحرانی کنونی استان، به کمک دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آمده و بالغ بر 50 درصد تخت ها را به بیماران کرونایی اختصاص داده است.  این در حالی است که بیمارستان عسکریه یک مرکز خودگران بوده وهزینه های کادر درمان و پرسنل آن مستقیما از محل  درآمدهای بیمارستان تأمین می گردد.

وی بیان داشت: همزمان با مصوبه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مبنی بر ممنوعیت انجام عمل های جراحی الکتیو، این محدودیت انجام اعمال جراحی در بیمارستان عسکریه نیز برقرار گردید که این امر منجر به کاهش منابع درآمدی بیمارستان شده است.لذا همزمان با مشارکت بیمارستان عسکریه در پذیرش و درمان بیماران کرونایی انتظار می رفت که دانشگاه علوم پزشکی  به صورت مستقیم و غیر مستقیم حمایت هایی از این مرکز به عمل آورد که تاکنون این امر محقق نشده است.

معاون درمان بیمارستان عسکریه اصفهان از مردم خواست صرفا با علائم ساده مانند یک احساس سرماخوردگی ساده یا عطسه به بیمارستان مراجعه نکنند و پس از گذشته دو تا سه روز اگر بهبودی حاصل نشد، به مراکز درمانی مراجعه کنند. وی به همشهریان عزیز توصیه کرد اعمال جراحی غیر اورژانسی خود را بخاطر شرایط اضطراری بیمارستان ها فعلا به تعویق بیندازند و تنها در صورتی که شرایط حادی دارند و به تشخیص پزشک جراح برای دریافت خدمات جراحی به بیمارستان ها مراجعه کنند.

وی با اشاره به پذیرش روزانه بالغ بر یک هزار و پانصد نفر درمانگاه های عمومی و تخصصی بیمارستان و انجام ماهانه 2 تا 3 هزار عمل جراحی در دوره پیش از کرونا  اظهار داشت: بطور میانگین در سال 500 هزار نفر برای دریافت خدمات پاراکینک، آزمایشگاه، سی تی اسکن و بستری به بیمارستان مراجعه میکردند که بخاطر شرایط کنونی این میزان 50 درصد کاهش پیدا کرده است.

دکترشیرانی اعلام کرد: از آنجا که  جامعه تحت پوشش بیمارستان عمدتا اقشار آسیب پذیر منطقه شرق اصفهان هستند، همواره در تلاش هستیم تا بتوانیم خدماتی باکیفیت و در عین حال ارزان قیمت را به این عزیزان ارائه نماییم.

وی یکی از سیاست های اصلی این بیمارستان را تکریم ارباب رجوع  عنوان کرد و اظهار داشت در راستای ارتقای کیفیت خدمات و همزمان با شرایط اجتماعی حاکم بر جامعه، این بیمارستان بسیاری از خدمات خود از جمله نوبت دهی درمانگاه ها، دریافت نتایج اقدامات پاراکلینیکی، دوره های آموزشی، خدمات مشاوره ای و.... را به صورت آنلاین و از طریق سامانه       serviceaskarieh.irدر دسترس همشهریان عزیز قرار داده است.

 

دیدگاه / پاسخ