حالت شب
  • Friday, 19 April 2024
اربده می کشیم تا به حقوق پایمال شده خود برسیم/ 120 هزار کارخانه در 40 سال به علت سو مدیریت تعطیل شد

اربده می کشیم تا به حقوق پایمال شده خود برسیم/ 120 هزار کارخانه در 40 سال به علت سو مدیریت تعطیل شد

رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان شهر اصفهان گفت: سهم بازنشستگان کارگری از بودجه عمومی دولت در درمان دیده نشده است که مصداق بارز بی عدالتی است به همین علت مجبوریم تجمع کنیم، اعتراض کنیم و اربده بکشیم تا حقوق پایمان شده مان را دریافت کنیم.

به گزارش خبرنگار باخبرباش، هاشمی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: تهران با جمعیت بالای 12 میلیون نفر حدود 700 هزار مستمری بگیر دارد و اصفهان با یک سوم جمعیت تهران قریب به 340 بازنشسته و مستمری بگیر و بازمانده دارد.

وی با بیان اینکه اصفهان بیش از 120 هزار کارخانه نساجی و ریسندگی داشته است که  طی 40 سال گذشته به علت سوء مدیریت از بین رفته است، ادامه داد: اصفهان مرکز ثقل صنعت نساجی بوده است و امروز بیشترین جمعیت بازنشستگان را دارد.

رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان شهر اصفهان با اشاره به اینکه کانون بازنشستگان در تهران تنها یک دفتر دارد در صورتی که در اصفهان این کانون سه تا شعبه با پیشرفته ترین اتوماسیون اداری را دارد، اعلام کرد: ضعف نمایندگان مجلس است که در بودجه عمومی دولت اعتباری برای بازنشستگان کارگری دیده نشده است و ما را تحقیر کردند.

 

لعنت خدا بر کسانی که توانایی انجام کاری را ندارند و بر مسند قدرت می نشینند

وی ادامه داد: لعنت خدا برکسانی که توانایی انجام کاری را ندارند و بر مسند قدرت می نشیند  و در 40 سال گذشته شایستگی  این کار را نداشتند و امروز که بازنشسته شدیم باید مقابل تامین اجتماعی و استانداری تجمع کنیم زیرا که حقوقمان کفاف زندگی ما را نمی دهد.

هاشمی بیان داشت: جامعه ما آبستن حادثه هست ریشه حادثه را در تبعیض ها و بی عدالتی ها جستجو کنید و همین مسئله جامعه ما را به واکنش وا می دارد زیرا که تبعیض هست .

هاشمی ادامه داد:90 هزار میلیارد تومان برای بازنشستگان لشکری و کشوری در بودجه عمومی دیده شده است و مجددا در حال همسان سازی و به روز کردن آن هستند  اما یک ریال در بودجه عمومی برای بازنشستگان کارگری دیده نشده است و این در حالی که 52 درصد جمعیت کشوری بازنشستگان کارگری هستند.

وی افزود: طبق اصل 29 قانون اساسی دولت موکلف به ارائه خدمات بهداشت و درمان رایگان به آحاد ملت است اما دولت یک ریال به تامین اجتماعی کمک نمی کند و کارگران باید با هزینه شخصی خود پول به تامین اجتماعی می دهد و از همان بودجه صرف درمان کارگران می شود و برای پوشش درمانی بهتر باید از حقوق ناچیز کارگری هزینه ای جداگانه در قالب بیمه تکمیلی بپردازیم .

هاشمی گفت: دو تا بیمارستان شریعتی و غرضی تامین اجتماعی جوابگوی جمعیت بازنشستگان کارگری شهر اصفهان نیست.

 

 

 

دیدگاه / پاسخ