حالت شب
  • Tuesday, 23 April 2024
از شستشوی کف استخرها تا تبدیل شدن به مغز متفکر اقتصادی اصفهان

مسعود صرامی اگر چه در کودکی به یک کارگاه شمع سازی ورود می کند اما بجای شاگردی، با یادگیری فن ساختن شمع در منزل دست به تولید میزند و همین مسئله وجه امتیاز و شاخصه کارآفرینی وی را با دیگر کودکان نشان داد.

راه ناهموار کارآفرینی و توسعه

از شستشوی کف استخرها تا تبدیل شدن به مغز متفکر اقتصادی اصفهان

 مسعود صرامی که امروز یکی از سرمایه‌گذاران  و کارآفرینان اصفهان است از گذشته طاقت فرسای خود در حالی سخن می گوید که یکی از عوامل اصلی موفقیتش را عملی کردن ایده هاش می داند.

به گزارش خبرنگار باخبرباش، صرامی که در پنج سالگی با دنیای عجیب بدون پدر روبرو شده و یتیم بودن را حس کرده  از همان اوان کودکی در حالی وارد بازار کار می شود که استقلال فکریش را عامل اصلی پیشرفت خود میداند.

مسعود صرامی اگر چه در کودکی به یک کارگاه شمع سازی ورود میکند اما بجای شاگردی، با یادگیری فن ساختن شمع در منزل دست به تولید میزند و همین مسئله وجه تمایز و شاخصه کارآفرینی وی با دیگر کودکان می شود.

یکی دیگر از امتیازهای شاخص و متفاوت مسعود صرامی این است که وقتی صف طولانی خرید باتری ماشین را مشاهده میکند بدنبال پاسخ ذهن پرسشگر خود میرود که چرا باید برای تهیه یک باتری مردم با این مشقت در صف منتظر بمانند و به فکر ساخت باتری ماشین فرو می رود  و همان باتری را در ماشین خود بکار می برد.

وی فعالیت خود را با ساخت یک کارخانه باتری‌سازی کسترش می دهد و با وجود موانعی که تنها تولید کننده باتری پیش پایش ایجاد می کند ، ولی باز هم از تلاش باز نمی ایستد و با راه اندازی 24 کارخانه تامین کننده مواد اولیه باتری اجازه نمی دهد خط تولیدش متوقف شود.

صرامی که امروز مدیر عامل دو مجموعه بزرگ چند منظوره نام آشنای سیتی سنتر و شهرک سلامت و دهها پروژه آموزشی ، خدماتی و دانش بنیان دیگر است با افتخار از شستشوی کف استخر در مقطعی خاص از زندگی خود می گوید.

 ترافیک مرکز شهر اصفهان و تجمع انبوهی از بیماران در خیابان های که به شمس آبادی منتهی می شود بار دیگر مسعود صرامی را به چالش می کشد و این بار دست به کار متفاوتی می زندو و بدنبال چرایی ذهن پرسشگرش اقدام به راه اندازی شهرک سلامت در نقطه دور از مرکز شهر و خارج از ترافیک های فعلی و آینده می کند و طرحی که در نوع خود بی نظیر است و مورد استقبال بسیاری از جامعه پزشکان و بیماران شده است را امروز بنا نموده است .

صرامی که به دلیل توانمند بودن در عرصه صنعت به جرگه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان راه یافت. تلاش کرد درکنار مرحوم موسی خانی بنیانگذار صنایع غذایی خویی به پیگیری و  بررسی مسایل و مشکلات فعالان اقتصادی بپردازد ولی آرزوهایش را در اتاق ندید و به مسیر دیگری روی آورد.

وی ایده ساخت سیتی سنتر که بزرگترین مرکز خرید ایران و پنجمین مرکز خرید بزرگ دنیا به شمار میرود را اینگونه توضیح داد که در سال 85 با رایزنی شرکای عربی خود آنهارا مجاب به سرمایه گذاری در شهر اصفهان کردم و به آنها قول دادم که طی 4 سال یک میلیون دلار  سرمایه گذاری آنها  را  به ارزش 4 میلیون دلار  می رسانم و بخاطر جذابیت مالی که برای آنها داشت، آنها نیز اقدام به این کار کردند.

سیتی سنتر بزرگترین پروژه ای است که صرامی از ایده اجرای آن در 4 طرف اصفهان خبر داده و هم اکنون بالغ بر یکصد هزار نفر به طور مستقیم و یکصد هزار نفر بشکل غیر مستقیم اشتغال آفرینی به همراه داشته است .

مسعود صرامی که پیش از این قول به صفر رساندن بیکاری در اصفهان را داده بود و تا کنون حجم زیادی اشتغال آفرینی کرده ، تنها دلیل عقب ماندن از برنامه های کاری و وعده هایش در این باره را به سنگ اندازی عامدان  و جاهلان نسبت داده و گفته است در رسیدن به اهدافش با هر مانعی خواهد جنگید .

 
 

دیدگاه / پاسخ