حالت شب
  • Thursday, 02 May 2024
استاندار اصفهان خانواده شهدا در نشان دادن راه به دیگران و جهاد تبیین نقش آفرینی کنند

استاندار اصفهان خانواده شهدا در نشان دادن راه به دیگران و جهاد تبیین نقش آفرینی کنند

 باخبرباش/ سید رضا مرتضوی روز سه‌شنبه  در مراسم تقدیر از برگزیدگان  «ششمین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار» در استانداری اصفهان، گفت: جنس بیعت ایثارگران در انقلاب اسلامی ایران، مبتنی بر آیات قرآن با مال و جان بوده است و همه چیز را با اخلاص به میدان آوردند.
استاندار اصفهان افزود: خانواده شهدا لازم است که به مصداق وظیفه چشم، مراقبت از خود داشته باشند و راه را تشخیص دهند و به مصداق چراغ مراقب باشند که دیگران منحرف نشوند و راه را به دیگران نشان دهند.
وی با اشاره به پیشینه اصفهان در نهضت امام خمینی (ره) اظهار کرد: استان اصفهان ۱۰ شهید قبل از سال ۴۲ و همچنین ۲۴ هزار و ۶۳۵شهید معادل ۱۰درصد شهدای کشور را در سال‌های دفاع مقدس مقدس تقدیم راه اسلام کرد.
مرتضوی خاطر نشان کرد:این استان همچنین ۵۱ هزار جانباز  معادل ۱۰درصد جانبازان کشور و ۷۸ هزار ایثارگر  معادل ۱۱درصد ایثارگران کشور را به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد:  ۳۱ درصد از اعزام ها از این استان پشتیبانی شده است و ۲۵یگان رزمی از این استان در سال‌های دفاع مقدس در جبهه‌ها نقش‌آفرینی داشتند.
استاندار اصفهان تصریح کرد: استان اصفهان با ۷۰۰ فرمانده شهید جایگاه اول فرماندهان شهید، ۲۵۷ جانباز قطع نخاعی معادل ۱۳ درصد از مجروحین قطع نخاعی و هفت درصد از آزادگان کشور را به خود اختصاص داده است.
وی اضافه کرد: این استان همچنین پنج هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز شهید، ۵۱۰ طلبه شهید، ۷۳۳ دانشجوی شهید تقدیم راه اسلام کرده است.
مرتضوی یادآور شد: همچنین هفت هزار و ۵۰۰ دانشجوی شاهد، ۶هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز شاهد، ۳۵۰ طلبه شاهد و ۸۰۰ نخبه علمی ایثارگر و شاهد در مراکز علمی آموزشی استان فعالیت علمی و آموزشی دارند.
وی خاطر نشان کرد: در دفاع از حرم نیز اصفهان درخشش داشت و شهدای بزرگی را تقدیم کرد و انتظار می رود در حوزه پس از دفاع مقدس این مسیر را ادامه یابد.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان در این مراسم گفت: اصفهان ۱۰ درصد جمعیت ایثارگران کشور را به خود اختصاص داده است.
مسعود احمدی‌نیا افزود: اصفهان به دلیل ظرفیت بالای ایثارگری همواره در عرصه‌های مختلف جامعه ایثارگری از جمله علمی و آموزشی درخشیده است و این جای تقدیر دارد و انتظار می‌رود جامعه ایثارگری استان بیش‌از در عرصه‌های علمی آموزشی حضور پیدا کنند.
به گزارش ایرنا،الهام بهرام نژاد، آرام ولایتی نجف‌آبادی، آرمان ابراهیمی، آزاده چاقیان آرانی، پریسا حیدری، محمدهادی میرزایی چادگانی  و محمدرضا شمس آبادی برگزیدگان استان اصفهان در «ششمین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار» بودند.
«ششمین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار» روز سه‌شنبه با هدف تجلیل از برترین های علمی آموزشی خانواده شهدا و ایثارگران، با همکاری حوزه‌های علمیه سراسر کشور، وزارت‌های آموزش و پرورش، آموزش عالی، بهداشت، درمانی آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

این مراسم به شکل ویدئو کنفرانس به شکل سراسری برگزار شد.

دیدگاه / پاسخ