حالت شب
  • Thursday, 28 March 2024
اسکان موقت ۱۷ هزار مسافر نوروزی در کاشان

اسکان موقت ۱۷ هزار مسافر نوروزی در کاشان

 به گزارش باخبرباش به نقل از مهر حسن بخشنده امنیه با اشاره به اسکان موقت میهمانان نوروزی کاشان در قالب کمپ‌ها و بوستان‌ها اظهار داشت: تا روز چهارم فروردین‌ماه، بیش از سه هزار و ۵۵۴ چادر در این فضاها برای اسکان موقت مستقر شده است.

وی با اشاره به شرایط نامساعد جوی طی دو روز اول و دوم فروردین ماه تصریح کرد: در این دو روز ۸۷۷ چادر نیز در حسینیه‌ها و سالن‌های ورزشی برپا شده است.

شهردار کاشان خاطرنشان کرد: بر این اساس، بیش از چهار هزار و ۴۳۱ چادر برای اسکان موقت گردشگران و مسافران نوروزی در دور نخست تعطیلات سال جدید در فضاهای اسکان موقت مستقر شده است.

وی افزود: از مجموع چهار هزار و ۴۳۱ چادر، ۴۸۸ چادر مربوط به کمپ‌ها و مجموعه‌های اسکان موقت، سه هزار و ۶۶ چادر نیز مربوط به محل اقامت موقت یعنی بوستان‌ها و ۸۷۷ چادر مربوط به اسکان در اماکن ورزشی و حسینیه‌هاست.

بخشنده امنیه افزود: بر این اساس، طی دور نخست تعطیلات نوروزی، حدود ۱۲ هزار و ۲۶۴ گردشگر در بوستان‌ها و نزدیک به یک هزار و ۹۵۲ مسافر نیز در کمپ‌های اسکان موقت و سه هزار و ۵۰۸ نفر نیز در سالن‌های ورزشی و حسینیه‌ها استقرار یافته‌اند.

وی همچنین از افزایش ۸۰ درصدی بازدیدکنندگان از بناهای تحت نظارت شهرداری کاشان تا روز سوم فروردین خبر داد و گفت: در این مدت بیش از ۲۵ هزار نفر از خانه طباطبایی، خانه عباسیان و حمام سلطان امیراحمد بازدید کرده اند.

شهردار کاشان بیان کرد: از ۲۹ اسفندماه تا سوم فروردین ماه ۱۴۰۲، ۲۵ هزار و ۴۳۸ نفر اعم از گردشگر داخلی و خارجی از بناهای تاریخی تحت نظارت شهرداری کاشان بازدید کرده‌اند که این آمار در مقایسه با آمار ۱۴۰۶۶ بازدید در نوروز ۱۴۰۱، از افزایش ۸۰ درصدی میزان بازدیدها حکایت می‌کند.

وی یکی از دلایل این اختلاف چشمگیر اضافه شدن آمار بازدید از خانه تاریخی عباسیان ذکر و خاطرنشان کرد: این بنای تاریخی در نوروز ۱۴۰۱ به دلیل عملیات بهسازی امکان میزبانی از گردشگران را نیافته بود.

بخشنده امنیه تصریح کرد: طی نوروز سال گذشته ۱۴ هزار و ۳۹ گردشگر داخلی و ۲۶ گردشگر خارجی از خانه تاریخی طباطبایی و حمام سلطان امیراحمد دیدن کردند.

وی افزود: این در حالی است که طی نوروز جاری ۲۵ هزار و ۳۸۴ گردشگر داخلی و ۵۴ توریست خارجی از سه بنای خانه طباطبایی، عباسیان و حمام سلطان امیراحمد بازدید کرده‌اند.

شهردار کاشان اظهار داشت: به این ترتیب بناهای تاریخی تحت نظارت شهرداری با افزایش بیش از ۸۰ درصدی بازدیدهای گردشگران داخلی و بیش از دو برابری گردشگران خارجی مواجه بوده است.

دیدگاه / پاسخ