حالت شب
  • Sunday, 05 May 2024
اصفهان قرمز شد / استقرار جو پایدار روی آسمان

اصفهان قرمز شد / استقرار جو پایدار روی آسمان

رئیس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: اصفهان به جهت افزایش آلودگی ها به رنگ قرمز درآمد.

زهرا سیدان در گفتگو با خبرنگار باخبرباش اظهار داشت: بر این اساس طی این مدت در اکثر مناطق استان آسمان صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد پیش‌‌بینی می‌شود.

وی گفت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی نسبتاً پایدار بر روی استان طی سه روز آینده است.

وی بیان داشت:  از امروز تا پایان هفته غبار صبحگاهی، افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا در کلان‌شهر اصفهان و مناطق صنعتی در مرکز و شمال استان در برخی ساعات پیش‌بینی می‌شود.

رئیس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان ادامه داد: از روز شنبه به تدریج شاهد کاهش آلودگی هوا خواهیم بود.

وی اعلام کرد: دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق تغییر محسوسی نخواهد داشت.

سیدان با اشاره به اینکه امروز صاف و هوا آلوده از بعدازظهر گاهی افزایش ابر، ادامه داد: فردا هوای قسمتی ابری و هوا آلوده گاهی افزایش ابر و وزش باد ازبعدازظهر به تدریج کاهش آلودگی هوا پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه رنگ قرمز در پيش‌بيني‌ها از هواي خطرناك خبر مي‌دهد، ادامه داد:  با ديدن اين رنگ بايد براي در امان نگه‌داشتن خود و ديگران از اثرات مخاطرات جوي اقدام كنيد.

سیدان گفت: در این شرایط لازم است از مسافرت و حضور در مناطق پرخطر اجتناب كرده و از توصيه‌هاي نيروهاي امدادي و مقامات محلي پيروي شود.

وی اضافه کرد: مسئولين بايد تمهيدات لازم را به منظور جلوگيري از خسارت انجام بدهند. اين اقدامات شامل مديريت سدها، لايروبي رودخانه‌ها و مسيل‌ها، اقدامات پيشگيرانه در جهت حفظ محصولات كشاورزي، تمهيدات راهداري است.

 

دیدگاه / پاسخ