حالت شب
  • Tuesday, 30 April 2024
از اعطای پروانه رایگان احداث گلخانه تا ایجاد زیرساخت کسب درآمدهای پایدار شهری در جوزدان+گزارش تصویری

جوزدان یک شهر گردشگری است و گردشگری منبع درآمدی خوبی برای این شهر خواهد شد

علی منتظر القائم شهردار جوزدان :

از اعطای پروانه رایگان احداث گلخانه تا ایجاد زیرساخت کسب درآمدهای پایدار شهری در جوزدان+گزارش تصویری

 شهردار جوزدان  از اعطای رایگان پروانه برای ساخت گلخانه به شهروندان جوزدان خبر داد و  گفت: با توجه به بحران آب و افت کشاورزی و توقف کشت برنج در این شهر، مردم را به سمت احداث گلخانه هدایت کردیم.

جوزدان بخاطر داشتن غنی‌ترین فضای سبز به باغ شهر معروف است  و طبق طرح های پیش بینی شده پارک بزرگی به مساحت بالغ بر 2 هکتار با چمن جدید در ورودی شهر احداث می گردد که دوهزار متر آن در فاز اول به بهره برداری رسیده
وی از اعطای رایگان پروانه برای ساخت گلخانه به شهروندان جوزدان خبر داد و افزود: با توجه به بحران آب و افت کشاورزی و توقف کشت برنج در این شهر، مردم را به سمت احداث گلخانه هدایت کردیم و  شهرداری در اعطای معرفی نامه و تسهیل مسیر برای احداث گلخانه تمام تلاش خود را به کار بسته و ان شا الله  مدیریت شهری آتی این روند را ادامه خواهد داد.


بهره برداری از محکم ترین و ایمن ترین ساختمان آتش نشانی در جوزدان
 وی به احداث ساختمان آتش نشانی ایمن ومستحکم و استاندارد در شهر جوزدان خبر داد و گفت : با وجودی که هم اکنون یک ساختمان آتش نشانی در شهر است اما تجهیزات آتش نشانی آنچنانی ندارد از این منظر اقدام به احداث ساختمانی دیگر در متراژ بزرگتر و با تجهیزات بیشتری کردیم.
علی منتظر القائم در گفتگو با خبرنگار باخبرباش گفت: با تجهیز این واحد در مواقع بروز حوادث احتمالی منطقه ای و محلی میزان تلفات کاهش خواهد یافت و حتی اگر جان یک نفر را نجات دهیم کار ارزشمندی اتفاق افتاده است .
شهردار جوزدان این شهر را یک شهر گردشگری خواند و گفت: گردشگری منبع درآمدی خوبی برای شهر خواهد شد که در این راستا بوم گردی و توسعه گردشگری زیارتی باوجود امامزادگان واجب التعظیم در شهر در دستور کار قرار گرفت.
وی به درخواست های نامعقول برخی از شهروندان اشاره کرد و بیان داشت: بعضا شاهدیم برخی از شهروندان درخواست تغییر کاربری زمین های کشاورزی را دارند که در اختیار شهرداری نیست و متاسفانه خواستار حل آن در این نهاد هستند.

رساندن بودجه شهرداری از 3  به 10 میلیارد تومان 
منتظر القائم همچنین از رایزنی با اتوبوس رانی نجف آباد خبر داد و گفت : در این راستا سه دستگاه اتوبوس بین جوزدان و نجف آباد در رفت و آمد است که در زمان کرونا به علت کم شدن مسافرین و کم شدن تعداد اتوبوس ها، شهروندان برای آمدن اتوبوس باید وقت زیادی را در ایستگاه اتوبوس منتظر بمانند که همین مسئله گلایه های مردمی را بدنبال داشته است و بیش از این هم به لحاظ قانونی کاری از دست ما بر نمی آید و امید است با بازشدن مدارس و افزایش تعداد مسافرین این مشکل پیش آمده حل و فصل شود.
وی از خیر بودن مردم جوزدان خبر داد و گفت: از زمانی که جوزدان روستا بود تا اکنون که شکل شهری یافته است، مردم با کمک یکدیگر اقدام به آسفالت خیابان ها و ساخت حمام، غسالخانه و احداث ساختمان امامزاده و شهدای گمنام کردند که جای تقدیر دارد.
منتظرالقائم که اولین شهردار جوزدان نیز بوده است و پس از وقفه ای چند ساله در دوره پنجم شورای شهر از میانه راه  بار دیگر سکان دار شهرداری جوزدان شد، اضافه کرد: در پایان دوره اول توانستیم نمادهای شهری را در جوزدان ایجاد و شکل شهری به آن ببخشیم و  پس از 10 سال بار دیگر شهردار جوزدان در حالی شدم که شهر با بدهی 3 میلیارد تومانی روبرو بود و درآمد پایداری برای شهرداری تعریف نشده بود و هزینه ها فقط با عوارض و مبالغ ناچیز ارزش افزوده و درآمدهای اتفاقی اداره می شد. ولی امروز که مدت فعالیتم در شهرداری به اتمام رسیده، بدنبال اجرای برنامه استراتژیک تدوین شده نه تنها بدهی ها را پرداخت نمودیم بلکه با یک بودجه 10 میلیارد تومانی تحویل مدیریت جدید خواهم داد.
وی اتمام پروژه های نیمه تمام را از دیگر اقدامات شهرداری خواند و ادامه داد: از دو سالی که در دوره اخیر افتخار خدمت در شهر جوزدان را داشتم در سال اول فعالیتم در شهرداری به رفع مشکلات موجود گذشت  و با توجه به اینکه با بودجه محدود 3 میلیاردی ادامه فعالیت واقعا کاری دشوار بود ولی امروز با خیال راحت بودجه  10 میلیارد تومانی را در دستور کار قرار داده و بخش قابل توجهی از آن را وصول کرده ایم  .
وی ساخت دو دهنه پل در میدان بزرگی روی کانال نکوآباد با نام شهید سلیمانی را یکی از پروژه های بزرگ در دست اجرای شهرداری جوزدان معرفی کرد و افزود: آسفالت کشی خیابان اصلی شهر که به علت بودجه سنگین تاکنون اجرایی نشده بود نیز در حال انجام است .


ملاقات مردمی در تمام روزهای هفته با شهردار جوزدان
وی ادامه داد: با وجودی که تمام شهرداری ها یک روز را برای ملاقات مردمی قرار دادند اما در شهر جوزدان علاوه بر روز دوشنبه تمام روزها درب دفتر شهردار برای ملاقات مردمی باهماهنگی باز است
منتظر القائم از تعامل خوب شورا با  شهرداری خبر داد و افزود: با جرات میگویم که هیچ پروژه ای نبوده که شورا مانع از راه اندازی آن شود و همواره با هماهنگی و همکاری اعضای شورا که افراد متخصص و معتقد هستند، توانستیم پروژه ها را یکی پس از دیگری اپیش ببریم.
وی به اجرای برنامه های فرهنگی اشاره کرد و افزود: علی رغم کمبود بودجه در حوزه فرهنگی قادر به ایجاد زیرسازی ها و برنامه های فرهنگی قابل توجهی شدیم که میتوان به برگزاری جشن ها و مسابقات اشاره کرد همچنین با بسیج خواهران و برادران برای اجرای برنامه های فرهنگی همکاری و همراهی کردیم.
شهردار جوزدان با بیان اینکه مدیریت شهری طی سالهای گذشته در جذب تجهیزات برای شهرداری ضعیف عمل کرده است ، گفت: دوره اولی که شهردار جوزدان بودم توانستم یک دستگاه تراکتور، 2 عدد وانت و 2 مینی بوس و یک دستگاه بیل بکهو برای شهرداری جذب کنم و در این دوره به علت وضعیت نابسامان جمع آوری زباله، دو دستگاه جاروب خیابانی و پرس حمل زباله و یک دستگاه تراکتور شش سیلندر با اعتباری نزدیک به سه ملیارد تومان خریداری و در اختیار واحد موتوری شهرداری قرار گرفت.
منتظر القائم در پایان از مردم خوب جوزدان و مسئولین شهرستان بخصوص امام جمعه متدین و ولائی شهر که در این مدت همراه و یاور وی بودند قدردانی نمود و از آینده درخشان برای شهر جوزدان خبر داد و گفت : امروز با ایجاد شهرک کارگاهی در مجاورت شهرک صنعتی امکان رشد و توسعه شهر نیز فراهم شده و با احداث پل عریض بر روی کانال و بهبود راه ارتباطی بین  شهر و منطقه صنعتی و شهر های اطراف می توان آینده ای روشن برای این کهن دیار جاویدان پیش بینی کرد و برای اعضای این دوره  شورای شهر و شهردار آینده آرزوی موفقیت و سلامتی دارم و هر جایی که باشم این شهر و مردمان خوبش را فراموش نکرده و هر کمکی بتوانم انجام می دهم .


 

از اعطای پروانه رایگان احداث گلخانه تا ایجاد زیرساخت کسب درآمدهای پایدار شهری در جوزدان+گزارش تصویری
از اعطای پروانه رایگان احداث گلخانه تا ایجاد زیرساخت کسب درآمدهای پایدار شهری در جوزدان+گزارش تصویری
از اعطای پروانه رایگان احداث گلخانه تا ایجاد زیرساخت کسب درآمدهای پایدار شهری در جوزدان+گزارش تصویری

دیدگاه / پاسخ