حالت شب
  • Friday, 26 April 2024
افتتاح نخستین بانک شیر مادر استان اصفهان در مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س)

افتتاح نخستین بانک شیر مادر استان اصفهان در مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س)

به گزارش باخبرباش به نقل از  روابط عمومي مركز آموزشي درماني الزهرا (س)، به مناسبت ۱۷ نوامبر روز جهانی نوزاد نارس، نخستین بانک شیر مادران استان اصفهان روز سه شنبه  بیست و پنجم آبان ماه در مراسمی با حضور دکتر رضوانی مدیرعامل، دكتر سهرابي معاون پشتیبانی و توسعه، دکتر صادق نیا رییس بخش نوزادان، زارعی مدیر خدمات پرستاری، موفق مدیر روابط عمومی، احمدی سرپرستار بخش NICU نوزادان، شریفی سرپرستار بخش داخلی نوزادان، شیخان سرپرستار بخش ICU جراحی نوزادان، نصیری سرپرستار بخش زنان و زایمان، شفیعی سرپرستار بخش لیبر، توانا مسئول کلینیک شیردهی، حیدری مسئول بانک شیر و جوانمرد و رییسی از معاونت درمان دانشگاه افتتاح گردید.
درابتدای این مراسم  دکتر رضوانی مدیر عامل مرکز ضمن خوش آمد گویی به مدعوین، از تمامی افرادی که در راه اندازی بانک شیر تلاش کرده اند تشکرنمود. درادامه مسئولین بانک شیر و کلینیک شیردهی در سخنانی بیان نمودند که آمار بالای نوزادان نارس در بخش مراقبت‌های ویژه، مزایای شیر مادر نسبت به شیر خشک برای نوزادان نارس، رشد بهتر وهوش بالاتر نوزادان با تغذیه از شیرمادر، کمک به تأمین نیاز‌های نوزادان نارس برای رشد بیشتر و ترخیص زودتر این نوزادان از بخش مراقبت‌های ویژه از دلایل راه اندازی بانک شیر در این بیمارستان می باشد. در پایان کلیه مدعوین و حاضرین از بانک شیر این مرکز بازدید به عمل آوردند.
لازم به ذکر است شیر مادران اهدایی به بانک شیر طی فرآیندی فریز شده و سپس پاستوریزه می‌شود و پس از آزمایش برای تأیید سلامت شیر اهدایی، آن را در بانک شیر ذخیره کرده و نوزادانی که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، با این شیر تغذیه می شوند. کلیه مادرانی که داوطلب اهدای شیر می باشند می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 03138224317 تماس حاصل فرمایند و شرایط و اطلاعات بیشتر را از خانم حیدری مسئول بانک شیر دریافت نمایند.

دیدگاه / پاسخ