حالت شب
  • Tuesday, 23 April 2024
افزایش چشمگیر تولید زعفران در استان اصفهان

افزایش چشمگیر تولید زعفران در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری باخبرباش  از اصفهان به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان، احمدرضا رئیس‌زاده، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در خصوص برداشت زعفران در استان اظهار کرد: عملیات برداشت و فرآوری زعفران از اواخر مهرماه سال جاری در مناطق سردسیر استان آغاز شده و به مرور به شهرستان‌های معتدل و گرمسیر گسترش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه استان اصفهان حائز رتبه چهارم کشور در تولید محصول زعفران است، بیان کرد: سطح زیر کشت زعفران بالغ بر ۱۶۰۰ هکتار و با تولید بیش از ۹۰۰۰ کیلوگرم بوده که نسبت به سال گذشته ۱۵۰ هکتار در سطح و ۲۰۰ کیلوگرم در وزن افزایش داشته است.

رئیس‌زاده افزود: متوسط عملکرد مزارع زعفران استان ۵/۶ کیلوگرم در هکتار بوده که در مقایسه با میانگین کشور که ۵/۳ کیلوگرم است، بسیار قابل ملاحظه است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: شهرستان‌های تیران و کرون با ۲۴۵ هکتار، نطنز ۲۴۰ هکتار، نجف آباد ۱۶۰ هکتار، آران و بیدگل ۱۰۰ هکتار، شاهین شهر و میمه ۹۵ هکتار، اردستان ۹۵ هکتار و کاشان ۹۴ هکتار به ترتیب بیشترین سطح زیرکشت را نسبت به سایر شهرستان‌ها به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: مدیریت باغبانی سازمان در راستان حمایت از توسعه کشت و فرآوری زعفران همه ساله اقدام به برگزاری کلاس‌ها، کارگاه‌ها و بازدیدهای علمی و آموزشی و پرداخت تسهیلات کم بهره و یارانه به متقاضیان کشت زعفران می‌نماید. همچنین به منظور تکمیل زنجیره ارزش زعفران، برای اولین بار در استان، کارگاه خرید و بسته‌بندی محصول زعفران از زعفران کاران استان راه‌اندازی شده است.

دیدگاه / پاسخ