حالت شب
  • Monday, 29 April 2024
اقدامات فرهنگی و هنری لازمه کاهش آلودگی هوای اصفهان است

اقدامات فرهنگی و هنری لازمه کاهش آلودگی هوای اصفهان است

 به گزارش باخبرباش به نقل از ایرنا سید مهدی سجادزاده افزود: اقدامات فرهنگی مدت اخیر در حوزه آلودگی هوا، تکاپو برای انجام فعالیت‌های موثر برای کاهش این چالش را در پی داشت که از جمله نتایج آن می‌توان به حساس شدن جامعه نسب به مصرف مازوت و جدیت دستگاه های اجرایی در بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اشاره کرد.

وی به تشکیل پویش فرهنگی هنری «آدم و هوا» متشکل از بخش‌های گوناگون مانند انعکاس آلودگی در اثر مازوت، تولید موشن گرافی، رویدادهای شهری، مسابقه بزرگ نقاشی اشاره و تصریح کرد: در این رویداد فرهنگی اداره توسعه فرهنگ شهروندی، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری و معاونت خدمات شهری شهرداری مشارکت داشتند تا برای کنترل منابع آلاینده برنامه‌ریزی و اقدامات لازم انجام شود.

رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان اضافه کرد: در بخش نقاشی این پویش، ۱۱ هزار دانش‌آموز آسمان آبی اصفهان را نقاشی کردند، عدد مذکور گویای این است که هم اکنون ما ۱۱ هزار سفیر شهروندی داریم و بی شک مسوولیت ما را سنگین‌تر می‌کند.
وی ادامه داد: در این پویش از ظرفیت گروه‌های مختلف مانند دانش آموزان مقطع ابتدایی و متوسطه، هنرمندان عرصه گرافیک، تصویرساز، تئاتر و سینما استفاده شد و تاثیرگذاری آن برای ما بیش از هر شاخص دیگر اهمیت داشت.

سجادزاده با بیان اینکه امیدواریم روزی برسد که برای مسایل زیست محیطی و آلودگی هوا به پویش نیاز نداشته باشیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که به لحاظ محیط زیستی باید اقدامات زیادی انجام شود.

رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری جلسات کارشناسی برای تعیین سهم منابع آلاینده شهر گفت: نتیجه این تحقیقات به تولید و نصب تبلیغات شهری و در نتیجه تغییر رویکرد گسترده در بین مسوولان منجر شد.
سجادزاده با بیان اینکه ما امروز به اسم توسعه، گرفتار بحران آلودگی هوا شده‌ایم، اظهارداشت: کودکان و نوجوانانِ امروز ما برای آینده باید به این پرسش پاسخ دهند که آیا توسعه مورد اشاره ارزش ایجاد این بحران را داشته است؟

 بر اساس گزارش مرکز ملی تغییر هوا و اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست، اصفهان در بین هشت کلانشهر ایران (شامل تهران، اصفهان، مشهد، تبریز، کرج، اهواز، شیراز و اراک) رُتبه نخست آلودگی هوا را دارد.

اقدامات فرهنگی و هنری لازمه کاهش آلودگی هوای اصفهان است

دیدگاه / پاسخ