حالت شب
  • Tuesday, 19 March 2024
اقدامی جدی برای ارائه خدمات زیربنایی در شهرک شهید کشوری نشده است

اقدامی جدی برای ارائه خدمات زیربنایی در شهرک شهید کشوری نشده است

مدیر اجرایی شهرک شهید کشوری با اشاره به مشکلات برخی از ساکنان شهرک شهید کشوری گفت: به‌منظور رفع مشکلات شهروندان در این شهرک، جلسات متعددی با امرای ارتش، فرماندهان و مسئولان شرکت‌های متعهد به انجام خدمات زیربنایی و روبنایی شهرک برگزار شده است، اما متعهدان برای جبران تعهدات خود اقدام جدی نداشته‌اند.

 به گزارش باخبرباش به نقل از ایمنا حسین پناهی در حاشیه افتتاح پروژه تقاطع غیرهمسطح شهرک شهید کشوری، اظهار کرد: سال ۷۲، ارتش جمهوری اسلامی طی نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب موافقت ایشان را با ساخت مسکن برای کارکنان ارتش و الحاق ۳۰۰ هکتار زمین به شهر اصفهان دریافت می‌کند.

وی افزود: این درخواست به مسکن و شهرسازی ارسال، و درنهایت با الحاق ۱۳۰ هکتار زمین بابت ساخت مسکن و ۱۷۰ هکتار بابت محدوده اجرای خدمات بزرگ شهری موافقت می‌شود.

مدیر اجرایی شهرک شهید کشوری خاطرنشان کرد: سال ۸۰، شهرداری منطقه شش یک مجوز دو میلیون مترمربعی به‌صورت پروانه کلی و به‌شکل موافقت اصولی در این رابطه به مسئولان ارتش می‌دهد و تاکید می‌کند که ظرف سه سال ارتش باید اقدام به ساخت کند، سپس دریافت مجوزهای ساخت زمین‌های الحاق‌شده به شهر اصفهان از کمیسیون ماده پنج پیگیری شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر، اراضی ۱۳۰هکتاری به شهر اصفهان الحاق شده، اما هنوز مجوزها و مصوبات کمیسیون ماده پنج و طرح تفصیلی آن ابلاغ نشده است.

پناهی تصریح کرد: یک لایحه در این رابطه به تصویب رسیده که سه شرط را برای آن مشخص کرده است؛ نخست تعیین عارضه‌سنجی ترافیکی، دوم رعایت پدافند غیرعامل و صدور مجوز نیروهای مسلح برای پرواز هلیکوپترها در این منطقه و سوم تعیین تکلیف هفت هزار واحدی است که مجوزی از سازمان آتش‌نشانی و سازمان نظام مهندسی نداشته‌اند.

مدیر اجرایی شهرک شهید کشوری اضافه کرد: در این جریان، بنیاد تعاون ارتش و شرکت عمران آبشار اسپادانا موظف به انجام تعهداتی بودند، اما تا به امروز به تعهدات خود عمل نکرده‌اند.

پناهی ادامه داد: ازجمله مهم‌ترین تعهدات این دو شرکت، انجام تمام خدمات زیربنایی و رونمایی شهرک شهید کشوری بوده که شامل ایجاد معابر، گذرها، آسفالت‌کشی، زیرسازی شهرک، تامین ایمنی شهرک و دفع آب‌های سطحی است.

وی افزود: بر اساس قانون، باید ۲۲.۵ درصد از کل شهرک به نام شهرداری اصفهان انتقال یابد که این تعهد نیز انجام نشده و زمین‌های ۹۰هکتاری جنب اتوبان شهید کشوری که احداث شده، هنوز به نام شهرداری انتقال نیافته است.

مدیر اجرایی شهرک شهید کشوری گفت: در مدیریت جدید شهری، یک فرهنگسرای چندمنظوره شامل کتابخانه و سالن مطالعه، ورزشگاه و یک مسجد توسط شهرداری در حال ساخت است که سال آینده افتتاح خواهد شد. پل تقاطع غیرهمسطح شهید کشوری نیز توسط شهرداری افتتاح شده و قرار است یک فروشگاه بزرگ کوثر نیز سال آینده در این شهرک افتتاح شود.

وی افزود: از دیگر تعهدات بنیاد تعاون ارتش و شرکت عمران آبشار اسپادانا، ایجاد مکان‌های تفریحی و پارک بوده است. در حال حاضر، فقط یک پارک ۱۵هکتاری در شهرک شهید کشوری وجود دارد که کاشت فضای سبز و تجهیز آن نیز توسط شهرداری برای رفاه حال شهروندان انجام شده است.

پناهی تاکید کرد: به‌منظور رفع مشکلات شهروندان در این شهرک، جلسات متعددی با امرای ارتش، فرماندهان و مسئولان شرکت‌های متعهد به انجام خدمات زیربنایی و روبنایی شهرک برگزار شده است، اما متعهدان برای جبران تعهدات خود اقدام جدی‌ای انجام نداده‌اند. 

دیدگاه / پاسخ