حالت شب
  • Friday, 26 April 2024
الاتحاد این‌بار در زمین سپاهان را برد؛ صعود کاغذی شاگردان مورایس

الاتحاد این‌بار در زمین سپاهان را برد؛ صعود کاغذی شاگردان مورایس

به گزارش باخبرباش به نقل از ایرنا دیدار تیم‌های الاتحاد عربستان و سپاهان ایران از هفته پایانی مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه در ورزشگاه ملک عبدالله با قضاوت «ما نینگ» آغاز شد که در نهایت این دیدار با برتری ۲ بر یک نماینده عربستان به پایان رسید.

شرایط دو تیم در گروه C مسابقات متفاوت است. الاتحاد پیش از این بازی با ۱۲ امتیاز در صدر جدول قرار داشت و صعودش به مرحله حذفی قطعی بود. سپاهان اما با ۱۰ امتیاز در رتبه دوم قرار گرفته بود. با توجه به نتایج امروز سایر گروه‌ها، شاگردان ژوزه مورایس دست کم روی کاغذ به عنوان یکی از ۳ تیم برتر دوم به مرحله حذفی صعود کرده است مگر اینکه دیدار فردا بین پاختاکور و الفیحا با نتیجه غیرمنتظره‌ای به پایان برسد، اما طلایی‌پوشان این شانس را نیز داشتند که با کسب ۳ امتیاز این دیدار به عنوان صدرنشین صعود کنند.

الاتحاد این‌بار در زمین سپاهان را برد؛ صعود «کاغذی» شاگردان مورایس

بازی رفت دو تیم در ایران با حواشی و جنجال فراوان برگزار نشد و در نهایت کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا نتیجه بازی را ۳ بر صفر به سود نماینده عربستان اعلام کرد و سپاهان نیز ۳ بازی از میزبانی در اصفهان محروم و همچنین با جریمه نقدی مواجه شد.

گل اول الاتحاد توسط صالح العمری در دقیقه ۱۵ روی یک ضربه ایستگاهی تماشایی به ثمر رسید. پس از به ثمر رسیدن این گل داور چینی مسابقه را برای دقایقی متوقف کرد و تیم داوری VAR احتمال آفساید گل را بررسی کردند که در نهایت این گل پذیرفته شد.

الاتحاد این‌بار در زمین سپاهان را برد؛ صعود «کاغذی» شاگردان مورایس

در دقیقه ۴۴ عبدالرزاق حمدالله در محوطه جریمه توسط فرشاد احمدزاده سرنگون شد که ابتدا داور چینی اعلام خطا و ضربه پنالتی کرد اما در ادامه با کمک تیم داوری VAR تصمیم خود را لغو کرد و یک کارت زرد نیز به مهاجم مراکشی الاتحاد نشان داد.

جدی‌ترین موقعیت‌های سپاهان در وقت‌های اضافی شکل گرفت؛ زمانی که ابتدا ارسال رضا اسدی به محوطه جریمه با ضربه سر رامین رضاییان همراه شد که عبدالله المعیوف مانع از باز شدن دروازه میزبان شد و در ادامه نیز یک‌بار دیگر این دروازه‌بان موفق شد ضربه اسدی را در محوطه جریمه دفع کند تا الاتحاد با برتری به رختکن بازگردد.

الاتحاد این‌بار در زمین سپاهان را برد؛ صعود «کاغذی» شاگردان مورایس

الاتحاد این‌بار در زمین سپاهان را برد؛ صعود «کاغذی» شاگردان مورایس

شاگردان ژوزه مورایس نیمه دوم را طوفانی آغاز کردند. ارسال محمد دانشگر در دقیقه ۴۸ روی تیر دوم و نقطه کور مدافعین الاتحاد به رامین رضاییان رسید و ضربه سر چکشی این بازیکن در زاویه بسته به تور دروازه المعیوف چسبید. در دقیقه ۶۹ حمدالله بازی ضعیف خود در این دیدار را با یک پاس در عمق تماشایی جبران کرد و در ادامه ژوتا موفق شد با یک ضربه نوک پا با خوش‌شانسی برای دومین بار دروازه نیازمند را باز کند تا در نهایت نماینده عربستان به پیروزی برسد.

با این نتیجه الاتحاد ۱۵ امتیازی شد و به عنوان صدرنشین صعود کرد و سپاهان با ۱۰ امتیاز در رتبه دوم باقی ماند و همانطور که پیش‌تر گفته شد، روی کاغذ به عنوان یکی از تیم‌های برتر دوم راهی مرحله حذفی شد.

تیم داوری:

ما نینگ، ژو فی، ژانگ چنگ و ژانگ لی

ترکیب ابتدایی الاتحاد:

عبدالله المعیوف، احمد حجازی، لوئیز فیلیپه، مهند الشنقیطی، زکریا هوساوی، فیصل الغامدی، فابینیو، صالح العمری، مروان الصحفی، ژوتا و عبدالرزاق حمدالله

سرمربی: مارسلو گایاردو

الاتحاد این‌بار در زمین سپاهان را برد؛ صعود «کاغذی» شاگردان مورایس

ترکیب ابتدایی سپاهان:

پیام نیازمند، محمد قربانی، محمد دانشگر، میلاد زکی‌پور، رامین رضاییان، برایان دابو، محمد کریمی، فرشاد احمدزاده، آریا یوسفی، رضا اسدی و شهریار مغانلو

دیدگاه / پاسخ