حالت شب
  • Saturday, 27 July 2024
الحاق ۵۰۰ هکتار به ۲۷ شهر اصفهان بمنظور اجرای طرح نهضت ملی مسکن

الحاق ۵۰۰ هکتار به ۲۷ شهر اصفهان بمنظور اجرای طرح نهضت ملی مسکن

 به گزارش باخبرباش به نقل از ایرنا مهران زینلیان افزود: الحاق این اراضی به محدوده ۲۷ شهر جزو مصوبات دویست و بیست و نهمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اصفهان است و با هدف توسعه متوازن استان و عدم جابه‌جایی جمعیت صورت گرفت.

وی اظهار داشت: الحاق این راضی به محدوده ۲۷ شهر می تواند راهگشای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان و سبب پیشبرد سهم استان در اجرای این طرح ملی در سطح کشور باشد.

وی خاطرنشان کرد: اولویت الحاق ها در کمیته های کارشناسی در دستگاه های اجرایی مختلف از جمله استانداری، راه و شهرسازی و مدیریت و برنامه ریزی بررسی و سعی شد الحاقات بصورتی باشد که همه نیازهای ثبت‌نام شدگان در این طرح را پاسخ داد.

زینلیان با بیان اینکه اولویت تخصیص زمین در طرح نهضت ملی مسکن با بافت های فرسوده و زمین های مازاد دستگاه های اجرایی است، گفت: در این زمینه گام‌های خوبی در استان برداشته است و در زمینه تامین زمین از محل زمین های مازاد دستگاه های اجرایی جزو استان های پیشرو هستیم و در گام های بعدی از این ظرفیت هم استفاده می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان اضافه کرد: با الحاقات انجام شده سهمیه استان اصفهان در تامین مسکن در طرح نهضت ملی مسکن بصورت ضمنی پوشش داده می شود.

وی ادامه داد: در گام های بعدی و ثبت‌نام های آتی نیز تامین زمین متناسب با نیاز مردم شهرها و روستاهای استان صورت می گیرد.

وی افزود: حدود ۴۰۰ هزار نفر در استان اصفهان برای بهره مندی از طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که از بین آنها تعدادی از متقاضیان که واجد شرایط بودند انتخاب شدند.

در استان اصفهان بیش از ۴۳۰ هزار نفر اقدام به ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن کردند که پس از پالایش و بررسی‌های لازم افزون بر ۱۴۴ هزار متقاضی، حائز شرایط فعال شناخته شدند.

به گفته علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، از مجموع متقاضیان حائز شرایط بیش از ۵۲ هزار متقاضی افتتاح حساب کردند و افزون بر ۲۹ هزار نفر از متقاضیان به پروژه‌ها اختصاص یافتند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان هم اکنون در ۱۸ شهر به صورت بنیاد ساخت با متوسط پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصد و در ۳۹ شهر به صورت گروه ساخت با میانگین پیشرفت ۲۳ درصد در حال اجراست.

وی افزود: از مجموع متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان بیش از ۲۲۱ هزار متقاضی برای شهرهای جدید بهارستان، فولادشهر و مجلسی ثبت نام کردند که از این تعداد افزون بر ۷۲ هزار نفر حائز شرایط شناخته شدند.

استان اصفهان بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارد.

دیدگاه / پاسخ