حالت شب
  • Sunday, 05 May 2024
حمید جهانگرد:امکانات تفریحی و رفاهی برای شهر بهارستان با بیش از 100 هزار نفر جمعیت کافی نیست+کلیپ

حمید جهانگرد:امکانات تفریحی و رفاهی برای شهر بهارستان با بیش از 100 هزار نفر جمعیت کافی نیست+کلیپ

حمید جهانگرد از ورزشکاران بهارستان  است از عدم امکانات تفریحی و ورزشی متناسب با جمعیت  بیش از 100  هزار نفر ی  شهر بهارستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باخبرباش، نبود سالن ورزشی و نداشتن مکان تفریحی از جمله سینما از مهمترین مطالبات مردمی و مشکلات پیش روی جمعیت بهارستان است که در این زمینه به تازگی شرکت عمران بهارستان اقدام به ساخت زمین های ورزشی چندمنظوره بوستان دوستی با مساحت ۵ هزار متر مربع در محله مسکن مهر جنوبی این شهر جدید و بهره‌برداری آن نموده است.

وی با بیان اینکه سهم سرانه ورزشی برای جمعیت چند هزار نفری از جمعیت مردم بهارستان دیده نشده است، ادامه داد: در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری بهارستان پیشنهاد می کنم که  هزينه اي براي ساخت سالن ورزشي چند منظوره در نظر گرفته شود.

جهانگرد که در رشته های مختلف ورزشی از جمله فوتبال، فوتسال و والیبال سررشته دارد، می گوید: کاستي هايي که در زمينه ورزشي در شهر بهارستان وجود دارد کاملا عيان است و لازم است که شهروندان، ورزشکاران و نخبگان ورزشی را دریابیم.

وی با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز در بهارستان کم است، ادامه داد: آنچه گلایه مردم بهارستان است اینکه فقط میدان می سازند بدون اینکه فضای سبز کافی در اطراف آن و مناطق شهر بهارستان تعبیه شود .

جهانگرد بیان داشت: طرح پارک بهشت در دامنه کوههای کلاه قاضی می‌تواند مجموعه‌ای تفریحی  هم‌تراز پارک صفه باشد و حتی ترافیک آن بخش از اصفهان در روزهای تعطیل را به این منطقه سوق دهد .

وی گفت: همچنین شهر بهارستان برغم جمعیت ۲۰ هزار نفری دانش آموزی دارای  ۲۸ مدرسه غیردولتی و ۲۵ مدرسه دولتی است که ظرفیت پذیرش ۱۴ هزار دانش‌آموز را دارند و ۶ هزار دانش آموز این شهر برای تحصیل به اصفهان مسافرت روزانه دارند این درحالی است که آموزش و پرورش از زیربنایی‌ترین نیازهای هر جامعه‌ای توصیف کرد و باید  توسعه فضاهای آموزشی متناسب با نیازهای بهارستان  صورت گیرد.

شهرستان اصفهان دارای جمعیت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری است که  در حال حاضر قریب ۱۱۰ هزار نفر ان در شهر بهارستان ساکن هستند.

 

دیدگاه / پاسخ