حالت شب
  • Thursday, 02 May 2024
قاضی عسگر: انتقال اب از بندرعباس به اصفهان اجرایی شد

قاضی عسگر: انتقال اب از بندرعباس به اصفهان اجرایی شد

معاون امور  اقتصادی استانداری اصفهان از عملیاتی و اجرایی شدن پروژه انتقال اب از بندرعباس به اصفهان خبر داد و گفت: بدنبال تقویت کشت های گلخانه های خود پایدار در حوزه گیاهان دارویی و با ارزش افزوده هستیم.
به گزارش خبرنگار باخبرباش، سید حسن قاضی عسگر در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: به منظور تقویت پایه ها و ریشه  کشاورزی در اصفهان طرح اصلاح الگوی کشت نهایی شده است.
وی بیان داشت: یکی از ضعف های ما این است که به اقتصاد کشاورزی توجه نشده است.
معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان صادرات آنغوزه که کیلویی  بیش از ۱۰۰ دلار ارزش دارد  را به عنوان یکی از راه های سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی عنوان کرد و گفت:  با سرمایه گذاری روی شیرین بیان،کتیرا، کرفس، زعفران،سیاه دانه و موسیر به رونق اقتصادی و اشتغالزایی و کاهش حجم بیکاری خواهیم رسید‌.


احتکارها عامل اصلی گرانی و کمبودها هست
وی با بیان اینکه احتکار یکی از علل کمبودهای اقلام اساسی  و اگر شاهد تورم شویم ‌از انبارهای کشف شده مواد را وارد بازار می کنیم، اضافه کردک بزرگترین احتکار در امسال، احتکار ورق های فولادی بوده است که ۲۸ هزار تن کشف شد.
وی با بیان اینکه آماری از میزان احتکارها در امسال نداریم،افزود:در حال حاضر قیمت   فولاد در بورس و بازار به هم نزدیک شده است .
وی با قبول نوسانات قیمت در لوازم خانگی خارجی اظهار داشت و ادامه داد: در عرصه لوازم خانگی خارجی با حجم گسترده ای از قاچاق مواجهیم که  یکی از خبرنگاران به صورت ویژه روی قاچاق لوازم خانگی در بندرهای جنوبی مثل بندر لنگه کار میکند و بدنبال برخورد جدی با آن هستیم.
معاون اموراقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه در مواقعی شاهد  قیمت پایین لوازم خانگی خارجی نسبت به لوازم خانگی داخلی هستیم، ادامه داد: برخی از لوازم خانگی ارز بر هست و باید به شکل جدی با آن برخورد کرد.
وی به برق اضافه ای که در فریدن، سمیرم و کوهپایه اشاره کرد و افزود: مقرر شده برق های اضافه در این شهرستان را هدایت کنیم

دیدگاه / پاسخ