حالت شب
  • Sunday, 28 April 2024
انتقال آب کارون به اصفهان صحت ندارد

انتقال آب کارون به اصفهان صحت ندارد

 به گزارش باخبرباش شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اخباری مبنی بر اینکه پمپاژ آب کارون به اصفهان در فضای مجازی منتشر شده صحت ندارد و تکذیب می‌شود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: شرکت آب منطقه‌ای اصفهان درباره آب منتقل شده از تاریخ پنجم فروردین ماه نیز اعلام می‌کند: این تخصیص مربوط به تونل سوم کوهرنگ است و طبق مصوبات قانونی تونل سوم کوهرنگ مقدار 4.5 متر مکعب بر ثانیه آب از طریق پمپاژ  به حوضه زاینده‌رود منتقل می‌شود.   

در همین راستا، حسن ساسانی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه خروجی آب از سد زاینده‌رود از روز گذشته به مدت ۱۰ روز برای کشت پاییزه کشاورزان شرق اصفهان افزایش یافته است، افزود: طی دو روز گذشته همراه با سریز شدن رودخانه شور و پیوستن آن به زاینده‌رود آب از مخزن سد زاینده‌رود برای حقابه محیط زیست رهاسازی شد.

وی با اشاره به  اینکه میزان ذخیره کنونی سد‌زاینده رود ۲۹۷ میلیون متر مکعب است، تصریح کرد: میزان حجم آب ورودی به این سد حدود ۸۰  متر مکعب بر ثانیه است و در حال حاضر ۲۴ درصد سد زاینده‌رود آب دارد.

ساسانی با بیان این که خروجی آب از سد زاینده‌رود به صورت پلکانی افزایش می‌یابد، خاطر نشان کرد: طبق توافق اعضای صنف و جهاد کشاورزی و تصویب استاندار اصفهان، آب برای نوبت دوم آبیاری کشت شرق توزیع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان تصریح کرد: رها سازی آب از سد زاینده‌رود در قالب جدول منابع و مصارف طبق برنامه ابلاغی وزارت نیرو در تمام بخش‌ها انجام می‌شود.

دیدگاه / پاسخ