حالت شب
  • Thursday, 18 April 2024
چهارشنبه سوری در شیوع کرونا باید و نبایدها

آسیب به دست بیشترین مصدومیتهای چهارشنبه اخر سال است

مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان:

چهارشنبه سوری در شیوع کرونا باید و نبایدها

تنها سه روز دیگر به چهارشنبه آخر سال و مراسم سنتی چهارشنبه سوری باقی مانده است اما اینبار بحران شیوع کرونا که کادر  درمان و ماموران اورژانس را خسته تر از هر زمان دیگر کرده است باعث شده که هشدارهای کادر پزشکی با صدای بلندتر از گذشته به گوش برسد.

به گزارش خبرنگار باخبرباش، مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان در این ارتباط خطاب به شهروندان به خصوص جوانان و نوجوانان  گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در یک‌سال اخیر و عواقب جبران ناپذیر بی توجهی به این بیماری و نیز حوادث و آسیب‌های ناشی از استفاده مواد محترقه از همه همشهریان و هم استانی‌ها تقاضا داریم از انجام هرگونه رفتار مخاطره آمیز پرهیز کنند تا ان شاء الله  سال جدید را به دور از هرگونه غم و اندوه و حسرت را برای خود، خانواده و هموطنان‌ در نوروز 1400 رقم بزنند.

غفور راستین گفت: در این روزها که مراکز بیمارستانی و پیش بیمارستانی با حجم بالایی از مراجعات و تماس‌های امدادخواهی مواجه هستند به همکاری و همراهی هرچه بیشتر شهروندان نیازمندند تا بتوانند خدمات بهتری را به بیماران و مصدومان ارائه دهند.


بیشتر بخوانید؛ 

طوفان به برخی از شهرهای اصفهان خسارت زد

وی با اسناد به آمار سال گذشته در چهارشنبه سوری گفت: سال گذشته در جریان حوادث چهارشنبه پایان سال در مجموع 37 نفر در استان اصفهان مصدوم و به بیمارستان های سطح استان مراجعه کردند و یا توسط واحدهای امدادی اورژانس پیش‌بیمارستانی به مراکز بیمارستانی منتقل شدند.

راستین با بیان اینکه از مجموع این افراد 34 نفر مرد و 3 نفر زن بودند، افزود: سال گذشته حوادث رخ داده برای مصدومان چهارشنبه سوری در استان اصفهان 22 مورد سوختگی، 9 مورد بریدگی، 6 مورد خراشیدگی و 3 مورد قطع عضو بوده است.

وی تصریح کرد: در مجموع این حوادث 23 مورد آسیب به دست، 6 مورد آسیب چشم، 17 مورد آسیب به سر و گردن و 5 مورد جراحت پا به ثبت رسیده است.

مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در چهارشنبه پایان سال 1397 تعداد مصدومان این روز 85 نفر شامل 67 مرد و 18 زن بود که خوشبختانه این عدد در سال گذشته با کاهش قابل توجهی روبرو بوده است.

دیدگاه / پاسخ