حالت شب
  • Sunday, 19 May 2024
این شخص هیچ ارتباطی با دبیرستان اقتصاد ندارد

این شخص هیچ ارتباطی با دبیرستان اقتصاد ندارد

آرش رحیمی مدیر دبیرستان اقتصاد در واکنش به ویدیوی وایرال شده در شبکه های اجتماعی که هتاکی و بکاربردن الفاظ رکیک یک معلم در حضور دانش اموزان و کلاس درس را منتسب به دبیرستان اقتصاد نشان می دهد گفت : مکان و زمان ضبط این ویدیو به هیچ وجه دبیرستان اقتصاد نیست و تمام کسانی که مجموعه ما را میشناسند میدانند که کرامت دانش آموزان و اصول اخلاقی یکی از اصلی ترین ارکان آموزشی ما به شمار می رود .

رحیمی با ابراز تاسف از کلام و رفتار افزود : معلمان و سیستم آموزشی نقش و جایگاه بسیار بالایی در شکل گیری یک جامعه ایده آل دارد و این ویدیو شاید تلنگری برای ما و همکاران باشد که بدانیم در دنیای امروز فضای مخفی برای طرح عقاید شخصی ، کلام ناشایست و خارج از چهارچوب اخلاق و انسانیت وجود ندارد و امروز در یک دهکده جهانی و شیشه ای زندگی می کنیم که به جامعه این امکان را میدهد در کمترین زمان اعمال و رفتار اشخاص را مشاهده کند و این موضوعی است که شاید تا قبل از شیوع کرونا به این وسعت و سرعت اتفاق نمی افتاد .

این مدیر اصفهانی افزود : مدرسه یک محیط مقدس است و این تقدس باید از طرف معلم، دانش آموز و مدیران حفظ شود و دانش آموزان به مدرسه امانت داده شده اند و حفظ این امانت یک اصل اخلاقی است . در مدرسه اقتصاد از دانش آموز تا معلم و مدیر هر ماه به یکی از ارزش های اخلاقی توجه بیشتری دارند و آموزش های کارگاهی مختلفی برای یادگیری و حفظ آن طراحی و اجرا می شود .

رحیمی گفت : هدف دبیرستان اقتصاد فراهم آوردن آموزشی انسان محور است که در آن هر دانش آموز فرصت می یابد خود را کشف کند و زندگیِ یگانه ای را که برایش به دنیا آمده، عینیت ببخشد ، استعدادهای ویژه ی خود را دریابد و برای توانمندی خود بکوشد و در این دبیرستان فقط تشخیص تواناییهای ویژه ی دانش آموزان به عهده ی ما است .

مدیر دبیرستان اقتصاد با تاکید بر حفظ اخلاق در هر زمان و مکان گفت : ما باید باور داشته باشیم که مهمترین و بالاترین چیزی که میتوان به دانش آموزان و آینده سازان این کشور یاد دهیم اصول اخلاقی و راه های حفظ کرامت انسانی است .

 
 
 

دیدگاه / پاسخ