حالت شب
  • Sunday, 28 April 2024
بازگشت شرایط پُرخطر کرونایی به استان اصفهان چادگان قرمز شد

بازگشت شرایط پُرخطر کرونایی به استان اصفهان چادگان قرمز شد

 بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ شنبه ۱۳ اسفند و پس از چند ماه، یک شهرستان به رنگ قرمز (بسیار پرخطر) کرونایی در آمد که چادگان در غرب اصفهان است.

پیش از این، در آبان امسال بود که یکی از شهرهای استان اصفهان در وضعیت قرمز قرار داشت و پس از آن تا این هفته هیچیک از شهرهای اصفهان در شرایط بسیار پرخطر قرار نگرفته بود.

در اوائل بهمن امسال نیز رنگ نارنجی (پُرخطر) از نقشه کرونایی استان اصفهان حذف شده بود اما این هفته بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، مجدد به نقشه بازگشت و سه شهرستان دهاقان، فریدونشهر و نایین در شرایط پُرخطر قرار گرفتند.

نگاهی به آمار کرونا در یک هفته اخیر در استان اصفهان نیز نشان می‌دهد که تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی و بیماران بستری در بیمارستان های استان بر اثر کووید-۱۹ رو به افزایش است بطوریکه تعداد بستری ها به بالای ۱۰۰ نفر رسید.

همچنین در هفته گذشته سه مورد مرگ ناشی از کرونا در استان اصفهان ثبت شد درحالی‌که این تعداد مرگ و میر در یک هفته در ماه های اخیر کم سابقه بود.

سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آمار کرونا در اصفهان، افزایشی است و میزان مراجعه مردم با علائم کووید-۱۹ به درمانگاه ها و تعداد بیماران سرپایی افزایش یافته است.

پژمان عقدک افزود: در زمان حاضر حدود ۱۱۲ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند درحالیکه در یک هفته گذشته این آمار حدود ۸۰ نفر بود.

وی با بیان اینکه افزایش ترددها و رعایت نکردن استفاده از ماسک در اماکن شلوغ از جمله عوامل گسترش کرونا در اصفهان است، گفت: گزارشی مبنی بر شیوع ویروس یا زیرسویه جدید در اصفهان نداشتیم.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مربوط به ۱۳ اسفند جاری، ۱۱۲ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند و ۱۸ بیمار بدحال کرونایی در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

تعداد بستری شدگان بخش کرونا در بیمارستان ها در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ نفر و تعداد افراد ترخیص شده سه نفر بوده است.

طبق جدیدترین رنگ‌بندی همه گیری کووید-۱۹ در استان اصفهان شهرستان چادگان در وضعیت قرمز (بسیار خطر)، نایین، دهاقان و فریدونشهر در وضعیت نارنجی (پرخطر)، اردستان، تیران و کرون، مبارکه، سمیرم، فریدن و گلپایگان در وضعیت زرد ( به نسبت پرخطر) و سایر شهرستان ها از جمله اصفهان در وضعیت آبی (عادی) قرار دارند.

پزشکان تایید می کنند که در این روزها که آمار کرونا مجدد در حال فزونی گرفتن است، استفاده از ماسک در اماکن شلوغ فراموش نشود.

دیدگاه / پاسخ