حالت شب
  • Friday, 19 April 2024
نیما تقوی: بجای خرید پنتام سازنده آن شدم و با برند کیتا در بالاترین کیفیت جهانی ارائه کردم

نیما تقوی: بجای خرید پنتام سازنده آن شدم و با برند کیتا در بالاترین کیفیت جهانی ارائه کردم

هنگ درام یکی از پیچیده ترین سازهای موسیقی است زیرا از لحاظ ساخت و تیون بسیار سخت و پیچیده است به تعریف ساده تر می توان گفت  وقتی شما بر روی درب قابلمه یا سطوح فلزی ضربه میزنید صدای ساده ای به گوش می رسد که اصلا گوش نواز نیست. اما همین فلز پس از پرداخت و  تیون نت هایی گوش نواز و خاص را به گوش می رساند که با هر ضربه صدای خاص و ماورایی شنیده می شود .ساز هنگ درام نوعی ساز کوبه‌ای در طبقهٔ خودصداها است که برای اولین بار در سال ۲۰۰۰ توسط فلیکس رونِر و سابینا شِرر در شهر برن در کشور سوئیس ساخته شد و از سال 2013 نیما تقوی در ایران شروع به ساخت این ساز کرد .
کیتاپنتام ( هنگ درام کیتا ) اولین شرکتی بود که در ایران و با تکیه بر آزمون و خطا به تجربه ساخت هنگ درام رسید. کار سختی که شاید امروز هم رسیدن به آن با دشواری هایی همراه باشد ولی هشت سال پیش به دلیل نبود اطلاعات کافی بسیار سخت تر به نظر می رسد . 

نیما تقوی فعالیت خود را با تولید تانگ درام‌ فولادی ١٢ اینچ آغاز نمود و هم اکنون  محصولات خود را در اسکیل و گام های متنوعی  تولید می کند . 

سازنده و صادرکننده ساز پنتام گفت: سال 2013 در حالی با ساز پنتام آشنا شدم که قدرت خرید آن را نداشتم و دو سال بعد از آن تصمیم به ساخت پنتام در حالی گرفتم که امروزه در ماه بیش از 50 پنتام وارد بازار می کنیم .  

نیما تقوی در گفتگو با خبرنگار باخبرباش از فعالیت 14 ساله خود در زمینه موسیقی خبر داد و افزود: در ابتدا با گیتار شروع به نوازندگی و خوانندگی کردم و هر روز به موسیقی علاقه بیشتری پیدا کردم .

وی گفت: با شنیدن صدای ساز پنتام هدفم را در موسیقی پیدا کردم ، چون بنظرم با آهنگ های دیگر فرق داشت و برایم یک ساز جادویی بود.

سازنده و صادر کننده ساز پنتام اعلام داشت: در حالی اقدام به ساخت پنتام کردم که اطلاعاتی در خصوص چگونگی ساخت آن نداشتم و در اینترنت هم نحوه ساخت آن آورده نشده بود و با آزمون و خطا شروع کردم.

تقوی با اشاره به اینکه از ابزارهای مختلف از جمله فلز، متریال و چکش‌ها و کوک‌ها برای ساخت پنتام استفاده کردم  و هرگز ناامید و تسلیم نشدم، گفت: با وجودی که بارها شکست خوردم و برای رفع بی پولی اقدام به ساخت تانگ درام کردم و همزمان روی پنتام هم کار میکردم.

وی اعلام کرد: در یک مقطعی که کاملا ناامید شده بودم دست از کار کشیدم و خوابیدم و با بیدار شدن از خواب معجزه ای رخ داد و ساز پنتام به صدا درآمد.

سازنده و صادر کننده ساز پنتام افزود: از آن زمان بعنوان سازنده پنتام کارم را آغاز کردم و تا به امروز که در ماه 50 پنتام میسازم و صادر میکنم با تلاش به مسیرم ادامه دادم .

 

کیتا بعنوان یکی از معتبرترین برندهای پنتام در جهان ، امروز در معتبرترین مارکت های موسیقی دنیا عرضه می شود و نوازندگان به نام پنتام با این ساز آهنگ های بدیعی خلق کردند و ضمن اشتغال آفرینی و ایجاد ارزش افزوده در گروه صنایع دستی قرار گرفته است و توان ارز آوری مناسبی را در پیش روی خود دارد .

 

 

 

دیدگاه / پاسخ