حالت شب
  • Saturday, 27 July 2024
برق جان کارگر اصفهانی را گرفت

برق جان کارگر اصفهانی را گرفت

 به گزارش باخبرباش محمد شریعتی  افزود: ساعت ۱۳.۱۵ امروز گزارش یک حادثه در کوی «راه حق» شهر اصفهان اعلام شد که نیروهای امدادی آتش نشانی از ایستگاه ۱۲ به محل حادثه شتافتند.
وی افزود: وقوع این حادثه بر اثر بی‌احتیاطی و اتصال میلگرد به کابل فشار قوی سبب برق گرفتگی کارگر آرماتوربند و مرگ او شد.
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: این سومین حادثه ساختمانی طی ۴۸ ساعت گذشته در اصفهان است.

شریعتی اضافه کرد: ساعت ۱۲:۳۹ امروز نیز خبر گیرکردن دست یک تعمیرکار پله برقی در ایستگاه مترو واقع در خیابان کاوه به ستاد فرماندهی آتش نشانی اصفهان اعلام شد.
وی ادامه داد: در این حادثه، یک کارگر پله برقی چهار انگشت خود را که لای پله برقی‌گیر کرده بود، از دست داد اما عوامل امدادی کوشیدند با رها سازی فرد مصدوم، او را برای پیوند انگشتان قطع شده‌اش روانه بیمارستان کنند.
شریعتی اضافه کرد: پنجشنبه گذشته نیز خبر سقوط کارگر ۳۰ ساله تبعه افغانستان گزارش شد که در جریان آن او از بالای ساختمان بر روی یک میلگرد عمود سقوط کرده و بر اثر آن میلگرد از سمت چپ بدن وارد و از سمت دیگرش خارج شده بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: از لحاظ پزشکی یکی از سخت‌ترین شرایط برای بُرش میلگرد از بدن فرد مصدوم و تصویربرداری از جسم او صورت گرفت.
شریعتی ادامه داد: این کارگر با تلاش پزشکان زنده ماند اما از بخشی از بدن او فلج شد و اینک در بیمارستان بستری است.
 طبق آخرین آمار مدیرکل پزشکی قانونی اصفهان، در ۹ ماه سال گذشته ۱۲۷ نفر بر اثر حوادث ناشی از کار در استان جان خود را از دست دادند که این رقم در سال ۱۴۰۱ معادل ۱۴۱ نفر بود.

از تعداد جانباختگان حوادث کار استان اصفهان در سال گذشته ۱۲۶ نفر مرد و یک نفر زن بودند که سقوط از بلندی و اصابت جسم سخت، بیشترین علت فوت در این حوادث بود.

در این مدت ۴۶ نفر بدلیل سقوط از بلندی و ۳۱ نفر بدلیل اصابت جسم سخت جان باختند و دلایلی همچون برق گرفتگی، سوختگی و کمبود اکسیژن در رتبه‌های بعدی مرگ و میر حوادث کار اصفهان قرار دارد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا 

دیدگاه / پاسخ