حالت شب
  • Friday, 29 March 2024
برپایی میز خدمت رضوی در ۸ مسجد شاخص اصفهان

دهه کرامت یادآور تمام خوبی‌ها و جمال انسانی است و تمام مفاهیم سازنده‌ای که در تعامل انسانی داریم در این دهه برای همه مردم یادآوری می‌شود؛ حرم حضرت معصومه و امام رضا(ع) در کشور ما مرکز دعا و نیایش است.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان:

برپایی میز خدمت رضوی در ۸ مسجد شاخص اصفهان

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان با اشاره به ارزشمندی انتساب خدمات رضوی به امام رضا گفت: همه مردم استان اصفهان می توانند در دهه کرامت از خدمات با عطر رضوی و فاطمی بهره ببرند.

به گزارش خبرنگار باخبرباش،  مصطفی حجه فروش با موضوع تبیین برنامه‌های دهه مبارک کرامت اظهار کرد: با توجه به حجم فعالیت خادم‌یاران و باری که به دوش خادمان رضوی است، باید اقدامات خود را به بهترین شکل انجام دهیم تا مردم نیز از ما راضی باشند.

وی اضافه کرد: تاکنون در تلاش بوده‌ایم تا فعالیت خادمیاران گسترده شده و با توجه به نیازهای جامعه خدمت رسانی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه خدمت رضوی، خدمتی است که سفارش خاصی به آن شده و هم خدمتگزار و خم خدمت گیرنده، ارزش و ارج و قرب خاصی برای اینگونه خدمات از جانب دبیرخانه قائل می‌شوند اظهار داشت: در دهه‌ی کرامت مقدمه‌ای فراهم شده تا اینگونه خدمات به مردم در دایره‌ی وسیع‌تری انجام شده و افراد بیشتری از این خدمات بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه در طول سال مناسبت‌های مختلفی داریم تا خادم‌یاران بتوانند خدماتی را ارائه کنند و هرچند خادم‌یاران راضی نیستند اقدامات آنها به چشم بیاید اضافه کرد: ما وظیفه داریم خدمات صادقانه آن‌ها را منتشر کنیم؛ زیرا ترویج نیکو کاری امر مهمی است که باید به آن توجه شود.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان تصریح کرد: خدمت رسانی به افراد نیازمند مورد تاکید امامان بوده و با توجه به اینکه این خدمت از سوی آستان قدس رضوی است برای کسانی که از این خدمات بهره‌مند می‌شوند نیز از ارزش و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.


حجه فروش افزود: در دهه کرامت سعی داریم خدماتی را در اختیار مردم قرار دهیم تا اطلاعات کاملی از اقدامات خادمیاران رضوی داشته باشند و امیدوارم این مراسم‌ها به بهترین شکل برگزار شود تا مورد رضایت امام رضا(ع) قرار بگیرد.

در ادامه این نشست سید محمد حسین امامی، معاون کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان نیز در این نشست اظهار کرد: دهه کرامت یادآور تمام خوبی‌ها و جمال انسانی است و تمام مفاهیم سازنده‌ای که در تعامل انسانی داریم در این دهه برای همه مردم یادآوری می‌شود؛ حرم حضرت معصومه و امام رضا(ع) در کشور ما مرکز دعا و نیایش است.

وی افزود: برنامه‌هایی تحت عنوان برنامه‌های ستادی در مرکز استان و شهرستان‌های اصفهان اجرا خواهد شد. در روز اول این دهه از ساعت هفت صبح غبارروبی را در در گلستان شهدا خواهیم داشت و همچنین به مناسبت روز دختر نیز از دختران دو شهید مدافع حرم تقدیر خواهیم کرد.

امامی ادامه داد: خادم‌یاران اقدامات خداپسندانه‌ای را برای تمام افراد انجام می‌دهند و در برخی از مواقع نیز در خارج از مرزها شاهد کمک این افراد هستیم. سعی داریم مردم را با خدمات رضوی آشنا کنیم که این ایام سبب شده بتوانیم این کار را به بهترین شکل انجام دهیم.

وی با بیان اینکه «خدمت کریمانه و گره گشایی با کمک اهل بیت» شعار ما است، خاطرنشان کرد: هشت مسجد انتخاب شده تا میز خدمت برای افراد در این مکان‌ها برگزار شود. هر روز از یک‌ساعت قبل از نماز در مشاوره بانوان و خانواده خدماتی در این مساجد ارائه خواهد شد؛ البته سعی کردیم در تمامی مناطق مساجدی را انتخاب کنیم.


امامی با اشاره به وضعیت خادم‌یاران استان اصفهان، ادامه داد: وضعیت خادم‌یاری استان اصفهان خوب بوده و اکنون نزدیک به ۹ هزار خادم‌یار در استان فعالیت می‌کنند و برخی دیگر نیز در حال تکمیل فرآیند ثبت نام هستند. بیش از نیمی از این تعداد در شهرستان‌های اطراف اصفهان حضور دارند که از این تعداد ۶۵ درصد آنها آقا و ۳۵ درصد بانو هستند. تا کنون ۲۱ هزار و ۴۳۸ خدمت توسط خادم‌یاران در استان اصفهان انجام شده که حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ آن در شهر اصفهان ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۹ شاهد رشد ۳۵ درصدی این خدمات بودیم که این موضوع قابل توجه است. با توجه به پویایی که در آستان قدس رضوی وجود دارد، امیدواریم این عدد افزایش پیدا کند. آموزش‌هایی ضمن خدمت افراد برای خادم‌یاری دیگر اقدامی بوده که انجام شده تا افراد بهبود انگیزه پیدا کنند. خادم‌یاران ما آداب و سبک زندگی متنوعی دارند و ما سعی داشتیم در این آموزش‌ها به این موضوعات توجه کنیم. اکنون در کانون‌های خدمت رضوی سعی داریم به کیفیت توجه بیشتری داشته باشیم.

معاون کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان افزود: پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری این برنامه‌ها رعایت شده تا بتوانیم آن را به بهترین شکل در گذر چهارباغ برگزار کنیم. افرادی که علاقمند به خدمت‌رسانی هستند به عنوان یاوران رضوی شروع به فعالیت می‌کنند و در آینده به خادم‌یاران اضافه می‌شوند.

معاون خادمیاری کانون‌های خدمت رضوی اصفهان تصریح کرد: برنامه دهه کرامت را صبح شنبه ۲۲ خرداد ماه در شهرستان‌ها ساعت ۷ صبح همراه با غبار روبی آستان رضوی آغاز خواهیم کرد که در گلستان شهدا اصفهان نیز برگزار می‌شود و به مناسبت روز دختر از دو نفر دختران شهید مدافع حرم در سالن گلستان شهدا تجلیل خواهد شد.
وی ادامه داد: به مدت ۱۰ شب در گذر فرهنگی چهارباغ برنامه‌های متنوعی پیش‌بینی شده است که به همت کانون‌های رضوی اجرا خواهد شد.

وی افزود: غرفه‌های مختلفی برای خدمت رسانی به مردم از قبیل مشاوره، سلامت، کودکان، بانوان، خانواده، مددکاری، ایثار و شهادت، قرآنی، شعر و ادب و … در گذر فرهنگی چهارباغ در نظر گرفته شده است.

برپایی میز خدمت رضوی در ۸ مسجد شاخص اصفهان

معاون خادمیاری کانون‌های رضوی در استان اصفهان با بیان اینکه در ۸ مسجد شاخص شهر و با همکاری کانون‌های محله‌ای رضوی نیز برنامه‌هایی تدارک دیده شده، گفت: میز خدمت رضوی با موضوع سلامت، مشاوره، بانوان و خانواده در ۸ مسجد سطح شهر برپا می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: از برنامه‌های شاخص می‌توان به غبارروبی و عطرافشانی قبور شهدا در گلستان شهدای اصفهان صبح شنبه اشاره کرد و در شب آخر نیز مصادف با شب میلاد حضرت رضا(ع) اجتماع خادم یاران در گذر فرهنگی چهارباغ همراه با اقامه نماز مغرب و عشا در نظر گرفته شده است.

حضور سه کاروان زیر سایه خورشید در اصفهان

امامی یادآور شد: سه کاروان از کاروان‌های زیر سایه خورشید در تمامی شهرستان‌های استان حضور خواهند داشت و از عزیزان در آسایشگاه‌های جانبازان و مراکز نگهداری سالمندان نیز دیدار دارند.

وی پخش صلوات خاصه امام رضا(ع) در ادارات و دستگاه‌ها رأس ساعت ۸ صبح، گل‌ریزان و آزادی زندانیان نسوان و حضور در زندان‌های استان، حضور در بیمارستان‌ها و تجلیل از کادر درمان را از دیگر برنامه‌های دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان برشمرد و گفت: برپایی شب شعر رضوی و و جشنواره آثار هنری و رسانه‌ای و توزیع بسته‌های معیشتی و سرکشی به خانواده‌های نیازمند و همچنین اجرای سرودهای خیابانی توسط گروه‌های سرود برتر استان در گذر فرهنگی چهارباغ و سایر برنامه‌ها در دستور کار دبیرخانه قرار گرفته است.
برنامه‌های دهه کرامت از اول ذی‌القعده برابر با ۲۲ خرداد همزمان با میلاد زادروز حضرت معصومه(س) خواهر گرامی امام رضا(ع) آغاز و تا ۱ تیر سالروز ولادت امام رضا(ع) ادامه دارد.

دیدگاه / پاسخ