حالت شب
  • Friday, 19 April 2024
بستری ۲۰۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های اصفهان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت در حال حاضر ۲۰۷ بیمار به‌دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان‌ها و ۲۷ نفر نیز بدلیل وخامت وضعیت در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند

تب کرونا بالا گرفت

بستری ۲۰۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های اصفهان

به گزارش باخبرباش به نقل از ایسنا سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اعلام اینکه روز گذشته ۲۰۰ نفر با علائم شبیه آنفلوآنزا به مراکز درمانی استان مراجعه کردند که تست کرونای ۸۵ نفر از آنها مثبت اعلام شد، گفت: در حال حاضر ۲۰۷ بیمار به‌دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان‌ها و ۲۷ نفر نیز بدلیل وخامت وضعیت در بخش مراقبت‌های ویژه(ICU) بستری هستند. روز گذشته سه بیمار جدید در بیمارستان‌های استان، پذیرش و ۱۶ نفر مرخص شدند و ۲ نفر نیز فوت کردند.

بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت در زمینه رنگ بندی شهرهای کشور در خصوص شیوع کرونا، از امروز شنبه ۵ فروردین ماه ۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۸ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۹ شهرستان استان اصفهان در وضعیت زرد و ۲ شهرستان نیز در وضعیت آبی کرونا ثبت شده است.

این آمار نشان دهنده بازگشت دوباره رنگ قرمز و نارنجی به نقشه کرونایی اصفهان، کاهش تعداد شهرها با وضعیت زرد و کاهش تعداد شهرها با وضعیت آبی کرونا است. آران و بیدگل و شاهین شهر و میمه در وضعیت آبی و کم خطر کرونا ثبت شده‌اند.

همچنین شهرستان‌های اصفهان، تیران و کرون، فریدن، خوانسار، فلاورجان، خمینی شهر، کاشان، گلپایگان، لنجان، فریدن، فلاورجان و کاشان در وضعیت زرد و نسبتاً پرخطر کرونا ثبت شده است.

شهرستان‌های اردستان، خور و بیابانک، بوئین میاندشت، دهاقان، نائین، نجف آباد، سمیرم و مبارکه در وضعیت نارنجی و خطرناک کرونا قرار گرفته‌اند.

شهرستان‌های چادگان، فریدونشهرف نطنز و شهرضا نیز در وضعیت قرمز و بسیار پرخطر کرونا قرار گرفته‌اند. گفتنی است هنوز هیچ شهرستانی در استان در وضعیت سفید کرونا قرار نگرفته است.

پژمان عقدک در این باره،  اظهار کرد: شهرستان‌های اردستان، نائین، خور و بیابانک، بوئین و میاندشت، نجف‌آباد، مبارکه، سمیرم و دهاقان در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های اصفهان، تیران و کرون، خمینی شهر، خوانسار، فریدن، فلاورجان، گلپایگان و لنجان در وضعیت زرد و تنها ۲ شهرستان بُرخوار و شاهین شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

وی افزود: افزایش تعداد شهرهای دارای رنگ‌های قرمز، نارنجی و زرد در استان بدلیل رفت و آمد مسافران نوروزی، کمرنگ شدن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گرفتن از زمان آخرین واکسیناسیون، رُِخ داده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: توصیه جدی و روزانه مسئولات بهداشتی بر رعایت جدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک و حضور نیافتن در فضاهای سربسته است.

وی با اشاره به اهمیت تزریق واکسن کرونا برای سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای خاطرنشان کرد: موارد فوتی مبتلایان به کرونا در دو سه هفته گذشته افزایش پیدا کرده است که اغلب آنها نیز جزو بیماران زمینه‌ای و سالمندان هستند که واکسن تزریق نکرده‌اند یا زمان طولانی از آخرین مرحله تزریق واکسن آنها گذشته است. روز گذشته ۲۰۰ نفر با علائم شبیه آنفلوآنزا به مراکز درمانی استان مراجعه کردند که تست کرونای ۸۵ نفر از آنها مثبت اعلام شد.

عقدک اضافه کرد: در حال حاضر ۲۰۷ بیمار بدلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان‌ها و ۲۷ نفر نیز بدلیل وخامت وضعیت در بخش مراقبت‌های ویژه(ICU) بستری هستند. روز گذشته سه بیمار جدید در بیمارستان‌های استان، پذیرش و ۱۶ نفر مرخص شدند و ۲ نفر نیز فوت کردند.

دیدگاه / پاسخ