حالت شب
  • Friday, 26 April 2024
بلاتکلیفی مغازه‌های پاساژ آزادی پس از ۳ ماه

بلاتکلیفی مغازه‌های پاساژ آزادی پس از ۳ ماه

 به گزارش باخبرباش به نقل از مهر: ساعت ۱۶ و ۸ دقیقه دوشنبه یکم اسفندماه حادثه آتش سوزی در یکی از مغازه‌های طبقه منهای یک پاساژ «آزادی» اصفهان واقع در گذرفرهنگی چهارباغ عباسی اعلام شد، حادثه‌ ای که ابتدای امر آتش سوزی ساده بود و در ادامه به آتشی بزرگ تبدیل و بیش از ۲۵ واحد صنفی را درگیر کرد.

حدود ۹۸ روز از وقوع این حادثه می‌گذر و اما هنوز ورودی یک پاساژ آزادی و طبقه منهای یک دست نخورده مانده است، آتشی که همه دارایی کسبه را به کام خود کشید و به گفته کسبه هیچکس برایشان تعیین تکلیف نمی‌کند.

 بلاتکلیفی مغازه‌های پاساژ «آزادی» پس از ۳ ماه

آتش‌نشانان به اشتباه اعلام اطفا کردند

علی یکی از کسبه پاساژ آزادی است که به گفته خودش به دلیل اهمال کاری یکی از همکارانش همه دارایی‌اش را از دست داده، او در خصوص وقوع این حادثه به خبرنگار مهر می‌گوید: بارها به همکارم در خصوص استفاده از کپسول گاز که نشتی هم داشت تذکر دادیم اما توجهی نکرد تا آخرش این بی توجهی دامان ما را هم گرفت.

او ادامه می‌دهد: زمانی که حادثه انفجار کپسول اتفاق افتاد من در مغازه بودم، با آتش نشانی تماس گرفتم، خودروی آتش نشانی آمد، در ابتدا آتش را با کپسول و شلنگی که پاره بود و نصفی از آب آن روی زمین ریخت تا حدودی آتش را اطفا کرد اما آتش همچنان ادامه داشت که نیروهای آتش نشانی اعلام اطفا حریق کردند.

 بلاتکلیفی مغازه‌های پاساژ «آزادی» پس از ۳ ماه

۲۵ مغازه طعمه حریق شد

این کسبه پاساژ آزادی ادامه می‌دهد: دقایقی بعد این آتش بیشتر شد و مغازه‌های کناری را یکی یکی گرفت، ۲۵ مغازه که اکثر فروش لوازم الکترونیکی داشتند در آتش سوخت و آتش را در راهروی بالا مهار کردند.

او می‌افزاید: حدود ۱۸ خودروی آتش نشانی و نیروی امدادی برای این حادثه اعزام شد تا موفق به اطفا حریق پس از ۵ ساعت شدند.

علی در خصوص آخرین وضعیت بازار پس از آتش سوزی می‌گوید: از همان روز ورودی یک را بسته‌اند، بارها به شهرداری، نظام مهندسی و اصناف مراجعه کرده‌ایم اما هنوز پاسخی نگرفته‌ایم.

او می‌افزاید: نامه نگاری نیز برای فرماندار و استاندار هم داشته‌ایم که امیدواریم به دستشان رسیده باشد و برای ما چاره‌ای بیندیشند.

 بلاتکلیفی مغازه‌های پاساژ «آزادی» پس از ۳ ماه

تعطیلی ۴۰ واحد صنفی در پاساژ آزادی

محمد نیز دیگر کسبه پاساژ آزادی است که از بیکاری‌اش گلایه دارد و به خبرنگار مهر می‌گوید: سه ماه است که کارکنان ۴۰ واحد صنفی در این مجتمع بلاتکلیف مانده‌اند. کسبه بدهی و چک دارند و برای تأمین هزینه‌های بدهی از سرمایه‌هایشان هزینه کرده‌اند و دیگر پولی برایشان باقی نمانده.

او از بیکاری حدود ۳۵۰ نفر از زمان وقوع آتش سوزی در پاساژ آزادی خبر می‌دهد و می‌افزاید: مراجعات زیادی به ادارات مربوطه داشته‌ایم، بیش از ۲۰ نفر مهندس و حتی پیمانکار را نیز معرفی کرده‌ایم اما هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

 بلاتکلیفی مغازه‌های پاساژ «آزادی» پس از ۳ ماه

آسیب به ۳ ستون اصلی در طبقه منهای یک

آقای نصر نیز از دیگر کسبه پاساژ آزادی است، او در خصوص آخرین وضعیت پاساژ به خبرنگار مهر می‌گوید: در حادثه آتش سوزی سه ستون موجود در طبقه منهای یک بر اثر حرارت آسیب دیده است.

او اضافه می‌کند: باید توجه داشت که این پاساژ پنج طبقه است و مسئولان باید هر چه زودتر برای این سه ستون چاره‌اندیشی کنند چرا که چنانچه به این امر رسیدگی نشود چالش بزرگی را به همراه خواهد داشت.

 بلاتکلیفی مغازه‌های پاساژ «آزادی» پس از ۳ ماه

تردد در ورودی یک پاساژ آزادی ممنوع است

همچنین منصور شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در خصوص آخرین وضعیت پاساژ آزادی به خبرنگار مهر می‌گوید: سال گذشته که حادثه آتش سوزی در پاساژ آزادی اتفاق افتاد طرح ایمن سازی در دستور کار قرار گرفت، چهار بلوک بهم پیوسته در این پاساژ موجود است، هیات کارشناسی کارشناسان رسمی دادگستری از محل حادثه بازدید داشتند و اجازه فعالیت در بلوک یک را ندادند و خواستار ایمن سازی شدند.

او می‌افزاید: اتاق اصناف همراه با شهرداری و سازمان نظام مهندسی با هماهنگی شورای بازار موظف به پیگیری ساماندهی شرایط موجود شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه هفته گذشته موضوع پاساژ آزادی در جلسه مدیریت بحران مطرح و آخرین وضعیت این پروژه رسیدگی شد، ادامه می‌دهد: گزارش‌هایی در این زمینه ارائه شد و مقرر شد آتش نشانی بار دیگر بررسی‌های لازم را انجام دهد.

او ادامه می‌دهد: برای آغاز عملیات بازسازی طبقه منهای یک پاساژ آزادی ضروری است مشاور ذی صلاح سازه و مقاوم سازی از سوی اتاق اصناف معرفی از طریق شهرداری و نظام مهندسی تائید شود.

 بلاتکلیفی مغازه‌های پاساژ «آزادی» پس از ۳ ماه

مهلت یک ماهه برای انجام مطالعات بازسازی پاساژ آزادی

شیشه فروش می‌افزاید: ضروری است تا قبل از آغاز عملیات طرح مطالعاتی برای بازسازی و روش آن آماده شود و برای این امر یک ماه زمان داده شده است.

او اضافه می‌کند: اتاق اصناف موظف است تا در زمینه آغاز عملیات بازسازی پاساژ آزادی پیگیری‌های لازم را داشته باشد و شهرداری و نظام مهندسی نیز همکاری لازم را برای این امر انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح می‌کند: همچنین ضروری است شهرداری طرح ترافیکی ویژه‌ای را برای خودروهای امدادی برای خیابان‌های شیخ بهایی، آمادگاه و شمس آبادی آماده و اجرایی کند.

دیدگاه / پاسخ