حالت شب
  • Friday, 29 March 2024
به‌منظور افزایش پوشش واکسیناسیون کرونا؛ اجرای طرح شهدای سلامت در استان اصفهان آغاز شد

به‌منظور افزایش پوشش واکسیناسیون کرونا؛ اجرای طرح شهدای سلامت در استان اصفهان آغاز شد

به گزارش باخبرباش به نقل از ایرنا مهرداد زینلیان افزود: این طرح به‌منظور تسهیل دسترسی برای افرادی که واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند و آموزش و اقناع‌سازی مردم برای تزریق واکسن کرونا تا ۱۹ آذر جاری اجرا می‌شود.

وی بابیان اینکه همه اطلاعات مربوط به افرادی که تاکنون برای دریافت واکسن کرونا اقدام نکردند از طریق سامانه  سیب قابل‌استخراج است، اظهار داشت: شهرستان‌ها و مناطق شهری که پوشش کمتر واکسیناسیون دارند مشخص‌شده‌اند و این طرح در سراسر استان به‌ویژه در این منطقه‌ها اجرا می‌شود.

زینلیان با اشاره به اینکه این طرح در سطح مدارسی که بیش از ۵۰ دانش‌آموز آن تاکنون واکسن دریافت نکردند نیز اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: این کار با همکاری آموزش‌وپرورش و توسط گروه‌های سیار و پس از کسب رضایت از والدین آن‌ها انجام می‌شود.

وی بابیان اینکه در کلان‌شهر اصفهان حدود ۲۰۰ باب مدرسه که بیش از ۵۰ دانش‌آموز آن واکسن تزریق نکردند، شناسایی‌شده است، اضافه کرد: ۱۰ دستگاه اتوبوس نیز برای گروه‌های سیار استفاده می‌شود که صبح‌ها به مدارس و بعدازظهر و شب‌ها به شهرها و مناطق مختلف به‌ویژه حاشیه شهرها و مناطق پرجمعیت می‌روند.

وی با تأکید بر اینکه در اجرای این طرح، بحث اجباری بودن واکسیناسیون کرونا مطرح نیست، تصریح کرد: ما در این طرح تلاش می‌کنیم با آموزش اقناع کردن و تسهیل دسترسی از طریق رسانه‌ها و با همکاری دستگاه‌های مختلف ازجمله بسیج و سپاه، آموزش‌وپرورش و شهرداری‌ها میزان پوشش واکسیناسیون و ایمن‌سازی جامعه را افزایش دهیم.

زینلیان گفت: در این طرح علاوه بر مراکز تجمیعی واکسیناسیون، گروه‌های سیار و مراکز بهداشتی درمانی ازجمله مراکز جامع سلامت نیز فعالیت می‌کنند.

وی افزود: طرح شهدای سلامت در شهرستان‌هایی که پوشش واکسیناسیون کمتری دارند مانند خمینی‌شهر، فلاورجان، نجف‌آباد، برخوار و اصفهان با جدیت بیشتری اجرا خواهد شد.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه این طرح به ریاست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و دبیری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی، اصناف و صنایع مختلف اجرا می‌شود، تأکید کرد: برای ایمن‌سازی جامعه در برابر همه‌گیری بیماری کوهید-۱۹ باید سطح واکسیناسیون به ۸۵ درصد برسد.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، پوشش واکسیناسیون نوبت اول در این استان به ۷۷ درصد و نوبت دوم به ۶۲ درصد رسید و تاکنون بیش از ۶ میلیون و ۱۴۰ هزار دُز واکسن کرونا تزریق‌شده است.

حدود ۳۶ هزار و ۵۰۰ نفر هم دُز سوم واکسن کرونا را در استان اصفهان دریافت کرده‌اند و در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال ۷۱ درصد نوبت اول و ۴۸ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

استان اصفهان بیش از پنج میلیون نفر جمعیت دارد.

دیدگاه / پاسخ