حالت شب
  • Saturday, 27 April 2024
بیابان های کوهپایه و جرقویه بهترین مکان برای پنل‌های خورشیدی است

بیابان های کوهپایه و جرقویه بهترین مکان برای پنل‌های خورشیدی است

مدیرکل منابع طبیعی اصفهان گفت: بیابان‌های کوهپایه و جرقویه، بهترین جا برای سرمایه‌گذاران پنل خورشیدی محسوب می‌شود.

محمد علی کاظمی درگفتگو با خبرنگار باخبرباش اظهار داشت: به منظور واگذاری زمین دولتی به سرمایه‌گذاران برای پنل خورشیدی، بخشی از فرایند کار در اداره کل منابع طبیعی و بخشی دیگر از سوی جهاد کشاورزی باید دنبال شود که این رفت و آمد بین ۲ نهاد دولتی، عامل خستگی سرمایه‌گذار است.

وی افزود: پس از گذراندن مراحل اولیه از سوی منابع طبیعی، بلامعارض بودن زمین به مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی اعلام و  انعقاد قرارداد با سرمایه‌گذار توسط این نهاد انجام می‌شود.

مدیر کل منابع طبیعی اصفهان خاطرنشان کرد: اداره کل منابع طبیعی در ۱۰ سال گذشته ۱۰۹ قطعه زمین بالغ بر ۲ هزار و ۱۶۶ هکتار به سرمایه‌گذاران انرژی خورشیدی واگذار کرده است.

کاظمی با اشاره به اینکه تاکنون زمین‌های ۲، ۵ و ۴۰ هکتاری برای انرژی خورشیدی واگذار شده است، گفت: از ۲ هزار و ۱۶۶ هکتار، تنها یک هزار هکتار آن منجر به تولید برق با استفاده از پنل خورشیدی شده و مابقی تنها در حد واگذاری زمین پیش رفته است.

وی با اعلام اینکه قراردادها با سرمایه‌گذاران ۳ تا ۵ ساله منعقد می‌شود و اگر در این مدت، اجرای پروژه بخوبی پیش نرود با نظر کمیسیون نظارت جهاد کشاورزی، قرارداد منعقد شده لغو و زمین به دولت عودت داده می‌شود، افزود: بیشترین زمین‌ واگذار شده در شهرستان های نایین، خور و بیابانک، کاشان و آران و بیدگل بوده است.

کاظمی ادامه داد: با توجه به زمانبَر بودن واگذاری اراضی و برای تقلیل زمان این کار، با همکاری جهاد کشاورزی بخشی از واگذاری‌ها به خود شهرستان‌ها تفویض شده است.

دیدگاه / پاسخ