حالت شب
  • Thursday, 28 March 2024
بیش از 60 درصد بارش در بهار امسال نسبت به بلند مدت کاهش یافته است

دی اکسید کربن جو به بالاترین سطح در بیش از ۴ میلیون سال گذشته رسیده است

رئیس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان:

بیش از 60 درصد بارش در بهار امسال نسبت به بلند مدت کاهش یافته است

 

رئیس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: بيش از ۴۱ درصدي بارش ها نسبت به ميانگين بلندمدت کاهش یافته است و بیش از 60 درصد بارش ها در فصل بهار نسبت به میانگین بلند مدت کمتر شده است.

به گزارش خبرنگار باخبرباش، زهرا سیدان در این ارتباط اظهار داشت: مقايسه بارش تجمعي كشور از ابتداي سال آبي جاري( از ابتدای مهرماه ۱۳۹۹  تا ۲۰ خردادماه ۱۴۰۰) با سال گذشته و دوره بلندمدت نشان از کاهش روند بارش ها میدهد.

وی بیان داشت: دی اکسید کربن جو به بالاترین سطح در بیش از ۴ میلیون سال گذشته رسیده است و همه گیری کووید-۱۹ هیچ تاثیری در کاهش دی اکسید کربن موجود در جو نگذاشته و تراکم این گاز در حال حاضر به بالاترین سطح خود در ۴.۵ میلیون سال گذشته رسیده است.

رئیس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان تصریح کرد: در سال جاری، میزان دی اکسید کربن موجود در جو، ۴۱۹ مولکول CO۲ به ازای هر یک میلیون مولکول هوا است.

وی گفت: میزان موجود دی‌اکسیدکربن جو تنها از طریق آلودگی تعیین نمی‌شود، بلکه به تغییرات سرعت جذب آن از سوی اقیانوس‌ها و گیاهان نیز بستگی دارد.

سیدان با اشاره به اینکه نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی پایدار تا اواخر  هفته در سطح استان است و بر این اساس طی این مدت در اکثر مناطق استان آسمان صاف گاهی وزش باد نسبتاً شدید و  برای امروز وزش باد شدید به‌ویژه در نیمه‌ی غربی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت.

دیدگاه / پاسخ