حالت شب
  • Wednesday, 17 April 2024
بیماران کرونایی و غیر کرونایی در صف انتظار قرار گرفتند

بیماران کرونایی و غیر کرونایی در صف انتظار قرار گرفتند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: هم اکنون شرایط فوق بحرانی از بیماران کرونایی را سپری می کنیم به طوری که امروز  بیماران کرونایی و وغیر کرونایی برای بستری در بیمارستان در صف انتظار قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار باخبرباش، بهروز کلیدری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: تولید بیماری در روزهای آینده به خوانسار، نطنز، اردستان، نایین، سمیرم و گلپایگان میرسد و در این شهرستان با بار زیادی از بیماری مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه در این روزها علاوه بر افزایش جمعیت بیماران کرونایی با افزایش جمعیت بیماران تصادفی نیز مواجهیم و این در حالی که ظرفیت تخت بستری در بیمارستان های اصفهان تکمیل شده است، اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار کرونایی در بخش بستری داریم که روزانه تعداد این بیماران به 450 تا 500 نفر میرسد.

شهر را تعطیل کنید تا کرونا آرام بگیرد

وی با بیان اینکه شهر باید به تعطیلی کامل برود و تنها در این صورت از وضعیت فوق بحرانی کرونا خلاص خواهیم شد، ادامه داد: در صورتی که از همین امروز محدودیت ها اجرایی شود، یکماه دیگر مسیر نزولی بیماری را شاهد خواهیم بود.

وی در خصوص بازگشایی مدارس در این شرایط گفت: اظهار نظر در زمان حاضر زود است اما در ابتدا باید واکسیناسیون معلمان و دانش آموزان که رعایت کامل پروتکل های بهداشتی از آنها انتظار نمی رود را کامل کرد سپس در خصوص بازگشایی مدارس سخن راند.

کلیدری نیز در پاسخ به سوال یکی از خبرنگارها که بعضا شاهد رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مسئولان نیستیم و عدم لغو سفر مسئولان از این شهرستان به شهرستان دیگر مردم را دچار تناقض کرده است، ادامه داد: همواره اعلام کردم که عدم همراهی و هماهنگی بین دستگاهی عامل تشدید کرونا شده است.

وی با بیان اینکه اثر بخشی واکسیناسیون صد درصد نیست بیان داشت: اگر چه روند واکسیناسیون تسریع یافته است اما این در حالتی است که واکسن کافی در اختیار داشته باشیم و بتوانیم تمام گروه های سنی را در مقابل کرونا واکسینه کنیم.

دیدگاه / پاسخ