حالت شب
  • Wednesday, 01 May 2024
بیماری کرونا تا 10 روز آینده به ثبات خواهد رسید

بیماری کرونا تا 10 روز آینده به ثبات خواهد رسید

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: از ابتدای هفته تا کنون سیر صعودی در تعداد بیماران نداشته ایم و اگر این وضعیت ادامه یابد و گرفتار نوسانات خاصی نشویم به نظر می رسد وضعیت بیماری در ۱۰ روز آینده به ثبات برسد.

به گزارش خبرنگار باخبرباش، بهروز کلیدری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در شهر اصفهان به اوج خود رسیده  و دیگر سیر صعودی ندارد و این در حالی که در شهرستان ها هنوز سیر صعودی دیده میشود.

وی تصریح کرد: در شهرستان های بزرگ و نزدیک به شهر اصفهان، تعداد بیماران به ۱۵۰ تا ۲۰۰ بیمار در هر شهرستان رسیده و در شهرستان‌های کوچک تر هنوز وضعیت ثبات دیده نشده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تنها شهرستان نقطه امن استان در شرق را نایین و در غرب استان گلپایگان اعلام کرد و گفت: در این دو شهرستان در این موج تعداد بیماران نسبت به قبل بیشتر نشده و امیدواریم در روزهای اینده با ابتلای بالا مواجه نشوند.

وی با بیان اینکه تعداد بیماران بستری در بیمارستان ها از توان ساختار بیمارستان ها خارج شده است، تاکید کرد: در موج قبلی تعداد بیماران ۲ هزار و ۸۰۰ نفر در روز بود که اکنون دو برابر موج قبلی به صورت بستری و تشکیل پرونده موقت تحت درمان قرار می گیرند.

کلیدری از ظرفیت سازی برای استفاده بیشتر از شرایط پذیرش بیمارستانی خبر داد و گفت: پیش بینی تشکیل یک بیمارستان صحرایی از دو هفته پیش آماده سازی شد تا در جوار سپاهان شهر در صورت حاد شدن شرایط استفاده شود.

وی اضافه کرد: این بیمارستان ۱۵۰ تخت خوابه تا چند روز اینده آماده خواهد بود. همچنین پیش بینی شد و در نظر داشتیم ظرفیت بیمارستان الزهرا به ۷۵۰ تا ۸۰۰ و بیمارستان امین را به ۳۰۰ تخت برسانیم با این براورد که تعداد بیماران بستری به ۴ هزار برسد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از کووید از ابتدای شیوع کرونا در استان تا امروز، تصریح کرد: از ابتدای کرونا تعداد ۱۴۵ هزار بیمار در استان بستری و حدود ۱۴ هزار بیمار فوت شدند که هشت هزار و ۵۰۰ نفر از آنها دارای تست مثبت و مابقی منفی البته با علائم کووید بوده است.

وی گفت: در مرداد مرگ و میر ناشی از کرونا در شرایط بدی بود و بالغ بر ۱ هزار و ۴۷۰ نفر در محدوده دانشگاه علوم پزشکی جان خود را از دست دادند که به طور میانگین ۳۰ تا ۴۰ نفر  در روز است. البته در روزهای گذشته تعداد مرگ زیاد شده که طبیعی است و اکنون بین ۴۵ تا ۶۰ مرگ در شبانه روز رسیده است. براورد ما این است این تعداد ادامه داشته و مانند پیک های قبلی در طول ۱۰ تا ۱۵ روز آینده شرایط آرام شود.

دیدگاه / پاسخ