حالت شب
  • Friday, 19 April 2024
ایمان شفیعی: بی توجهی به شهرهای تاریخی از سیاستگذاری های غلط کشور است

ایمان شفیعی: بی توجهی به شهرهای تاریخی از سیاستگذاری های غلط کشور است

 

نامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در دنیا سرمایه‌گذاری و حمایت خوبی روی مناطق باستانی و دارای قدمت تاریخی می‌شود و این مناطق از احترام و شکوه خاصی برخوردار هستند ولی متأسفانه براثر سیاست‌گذاری های غلط در کشور این نقاط تاریخی با بی‌توجهی روبرو شده و برخی به ویرانه تبدیل شدند.

ایمان شفیعی در گفتگو با خبرنگار باخبرباش ادامه داد: در کشورهای توسعه‌یافته از کوچک‌ترین پشتوانه باستانی و میراث تاریخی چنان بهره‌برداری و تبلیغ عظیمی می‌کنند که توریست‌های دنیا را به آن جاذبه نه‌چندان جالب می‌کشانند. حال در کشور ما هزاران مکان تاریخی وجود دارد که بی‌استفاده و بدون تولید ثروت مانده است.

وی افزود: بارها کارشناسان خارجی گفتند که اگر یک‌هزارم میراث تاریخی ما را کشورهای اسکاندیناوی داشتند بدون صنعت دیگر و فروش منابع زیرزمینی با درآمد آن کشورشان را اداره می‌کردند.

کارشناس ارشد عمران و مهندس‌ شهرسازی بیان  داشت: گردشگری و پتانسیل بی‌نظیر نیک‌آباد و شرق اصفهان در بوم گردی و گردشگری طبیعت بی‌نظیر است و متأسفانه بدون تبلیغات و بازاریابی مانده است.

وی گفت: کویرگردی و برگزاری تورهای اتومبیلرانی و رالی کویری در دنیا بسیار با اقبال روبرو شده و سالانه میلیاردها دلار برای برخی کشورها عواید دارد.

دیدگاه / پاسخ