حالت شب
  • Thursday, 28 March 2024
عدم تجمع هنرمندان و خبرنگاران از نجابت آنها هست/ خانه مطبوعات باید کارآمد شود

عدم تجمع هنرمندان و خبرنگاران از نجابت آنها هست/ خانه مطبوعات باید کارآمد شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در حالی از نجابت هنرمندان و خبرنگاران سخن گفت که عدم تجمع آنها را در اوج مشکلات و کمبود حقوق، نبود امنیت شغلی، نداشتن مسکن و غیره از سختی کار آنها دانست اما تاکنون تجمعی از این صنف دیده نشده است.

به گزارش خبرنگار باخبرباش، حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اعلام اینکه خبرنگاران مظلومترین قشر فرهنگی هستند، ادامه داد: خبرنگاران باید مطالبه گر و منتقد منصف  و زبان گویای مردم و مشکلات باشند.

وی در حالی از خبرنگارن خواست که نقد منصفانه داشته باشند که در مقابل نقد خبرنگار باخبرباش در ارتباط با ضعف نظارتی ارشاد بر روی صاحبان رسانه، اشکال قانونی اساسنامه خانه مطبوعات و ورود فامیل های درجه یک صاحبان رسانه به عنوان خبرنگار و گرفتن امتیاز بیمه رسانه و گرفتن حق کاندیدای خبری از خبرنگاران و اعطای مجوزهای بی حد و اندازه رسانه و ناکارآمدهای اکثر رسانه های مزبور را یک سخن به حق از سوی خبرنگار  این رسانه مطرح کرد و  تنها به یک سخن ختم کرد که اگر ایرادات مطرح میشود، راهکار هم ارائه شود.

ارائه راهکار برای حل مشکل خبرنگاران از وظایف ارشاد است نه خبرنگار

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان که خود را  نه بی خبر از فرهنگ و رسانه می داند بلکه سالهای مدیدی سابقه حرفه ای خبر و رسانه را داشته است و مطلع است که نظارت بر کیفیت کار رسانه و احقاق حقوق اصحاب رسانه و ضعف های قانونی که وجود دارد و امروز از مطالبات اصلی صاحبان رسانه و قلم در اصفهان است نه تنها همه از وظایف اصلی ارشاد است بلکه ارائه راهکار و حل مشکل از دیگر وظایف این نهاد دولتی است .

هر چند در اساسنامه آمده است بیمه رسانه، لازم است با اضافه کردن بیمه هنرمندان به آن که امروزه بخش اعظمی از خبرنگاران تحت پوشش بیمه هنرمندان هستند، ضمن وجاهت قانونی به بیمه هنرمندان، راه برای حضور خبرنگاران واقعی به عنوان کاندیدای خبرنگار را در دوره های بعدی انتخابات خانه مطبوعات باز کند .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان میتوانند با اصلاح قانون و معتبر کردن بیمه هنرمندان  مشکل عده کثیری از خبرنگاران را حل و فصل کنند.

وی در پاسخ به گلایه چند تن از خبرنگاران که چرا نماینده ای از جامعه رسانه در شورای فرهنگ عمومی کشور نیستند، بیان داشت: در حال حاضر منصور گلناری و امیر احمد زندآور دو تن از اصحاب رسانه اصفهان در شورای فرهنگ عمومی کشور هستند که باید طرح و برنامه و گزارش از وضعیت اصحاب قلم و رسانه در اصفهان آماده می کردند و ارائه می دادند.

معتمدی با اشاره به اینکه باید خانه مطبوعات اصفهان کارآمد باشد و از ظرفیت تمام افراد استفاده کند چه آنهایی که  کاندیدا شدند اما رای نیاورند و افرادی که مطالبه گر هستند از ظرفیت آنها در کارگروه های تخصصی استفاده و قدم نو  در حوزه خبر بردارد، اعلام کرد: راه برون رفت از مشکلات اعتماد به نهادهای مردمی و بخش خصوصی است.

وی از نظارت اداره کل ارشاد اسلامی بر خانه مطبوعات خبر داد و گفت: خانه مطبوعات می تواند حمایت قانونی و قضایی از خبرنگاران انجام دهد، بررسی مشکلات خبرنگاران، تربیت و آموزش خبرنگاران متخصص و متعهد، بررسی و پیگیری مسکن و وام برای اعضای خانه مطبوعات از دیگر وظایف خانه است و در راستای احقاق حقوق خبرنگاران باید مطالبه گر باشد.

دیدگاه / پاسخ