حالت شب
  • Saturday, 20 April 2024
ترکیب منتخب هفته شانزدهم لیگ برتر سبقت نامحسوس مس سپاهان و پرسپولیس

ترکیب منتخب هفته شانزدهم لیگ برتر سبقت نامحسوس مس سپاهان و پرسپولیس

 شانزدهمین هفته‌ رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری هشت بازی طی سه روز به اتمام رسید و شاهد رد و بدل شدن ۱۵ گل بودیم. هیچ تیم میهمانی به برتری نرسید و چهار بازی با برتری میزبان‌ها خاتمه پیدا کرد.

در ترکیب تیم منتخب هفته شاهد حضور نمایندگان ۹ تیم مختلف هستیم. تیم‌های سپاهان، پرسپولیس و مس کرمان ۲ سهمیه در ترکیب دارند اما هیچ بازیکنی نمایش شاخص و فوق‌العاده‌ای نداشت و شاید بتوان از عارف رستمی و امید نورافکن به عنوان بهترین‌ها یاد کنیم.

دروازه‌بان: محمدرضا خالدآبادی(هوادار)

در هفته‌ای که هیچ یک از دروازه‌بان‌ها نمایش خاصی نداشتند، محمدرضا خالدآبادی با وجود اینکه یک گل خورد، چند مهار خیلی خوب داشت و روی گل هم نمی‌توان به او خرده گرفت. کریستوفر کنت و ایمان صادقی هم عملکرد بدون اشتباهی داشتند.

ترکیب منتخب هفته شانزدهم لیگ برتر؛ سبقت نامحسوس مس، سپاهان و پرسپولیس

مدافعان: مرتضی پورعلی‌گنجی(پرسپولیس)، سعید کریمی(ملوان)، میثم تهیدست(صنعت نفت)

پرسپولیس یک کلین‌شیت دیگر را به ثبت رساند و مرتضی پورعلی‌گنجی یکی از بازیکنان موثر یحیی گل‌محمدی بود. او روز به روز به روزهای اوج خود نزدیک‌تر می‌شود و نه‌تنها در فاز تدافعی، بلکه در تهاجم نیز کمک‌حال تیمش است.

سعید کریمی در ترکیب ملوان عملکرد مثبتی را به منصه‌ ظهور گذاشت. او و هم‌تیمی‌هایش در پنج دیدار اخیر گلی دریافت نکرده‌اند و نباید همه‌چیز را محدود به ایمان صادقی دانست.

میثم تهیدست، یکی از معدود بازیکنان استاندارد صنعت نفت در این هفته‌ها بوده است. او در کنار دیگر بازیکنان تیم آبادانی موفق شدند مقابل فولاد خوزستان دروازه‌ خود را بسته نگه دارند و کلین‌شیت کنند.

ترکیب منتخب هفته شانزدهم لیگ برتر؛ سبقت نامحسوس مس، سپاهان و پرسپولیس

هافبک‌ها: امید عالیشاه(پرسپولیس)، محمد قاسمی‌نژاد(مس کرمان)، عارف رستمی(مس کرمان)، امید نورافکن(سپاهان)

امید عالیشاه توسط یحیی گل‌محمدی در ترکیب اصلی قرار گرفت و موفق شد ضمن ارائه‌ یک بازی قابل قبول گل سه امتیازی تیمش را با ضربی سری زیبا به ثمر برساند تا نشان بدهد سرمربی سرخپوشان به درستی به او اعتماد کرده است.

محمد قاسمی‌نژاد در لباس مس کرمان به روزهای خوب گذشته بازمی‌گردد. این هافبک باتجربه با ارسال‌های فوق‌العاده‌ خود مدافعان نفت مسجدسلیمان را آزار داد و موفق شد یک پاس گل برای عارف رستمی ارسال کند. رستمی، بهترین بازیکن هفته‌ شانزدهم بود. او توانست با زدن ۲ گل، مس را پس از مدت‌ها به پیروزی برساند و آنها را کمی از پایین جدول جدا کند.

از امید نورافکن هم باید یاد کنیم. هافبک تیم ژوزه مورایس یک بار با ضربه‌ سر توپ را به تیر دروازه‌ علیرضا رضایی کوبید و با یک شوت از راه دور که با اشتباه دروازه‌بان جوان آبی‌پوشان همراه شد، به تیم سابقش گل زد و سپاهان را در مسیر پیروزی قرار داد.

ترکیب منتخب هفته شانزدهم لیگ برتر؛ سبقت نامحسوس مس، سپاهان و پرسپولیس

مهاجمان: رضا شکاری(گل‌گهر)، محمدرضا آزادی(آلومینیوم)، کاوه رضایی(تراکتور)

رضا شکاری و کاوه رضایی در دیدار تراکتور و گل‌گهر سیرجان ۲ گل تقریبا مشابه را از بیرون محوطه‌ جریمه به ثمر رساندند. گل کاوه در دقیقه‌ پنج با پای چپ بود و گل شکاری با پای راست در دقیقه‌ ۳۴ به ثمر رسید.

دیگر مهاجم حاضر در ترکیب منتخب هفته محمدرضا آزادی است. مهاجم تیم آلومینیوم اراک زننده‌ گل تساوی‌بخش تیمش نام گرفت و چند مرتبه هم مدافعان تیم هوادار را آزار داد و نشان داد روزهای فوق‌العاده‌ای را پشت سر می‌گذارد.

ترکیب منتخب هفته شانزدهم لیگ برتر؛ سبقت نامحسوس مس، سپاهان و پرسپولیس

سرمربی: ژوزه مورایس(سپاهان)

مس کرمان برد مهمی را به دست آورد اما پراهمیت‌ترین پیروزی هفته را ژوزه مورایس مال خود کرد. سپاهان با عبور از سد استقلال به رده‌ دوم جدول رده‌بندی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران صعود کرد و جدی‌ترین رقیب پرسپولیس در مسیر قهرمانی شد. آنها همچنین یکی از مهمترین رقبای خود یعنی استقلال را از گردونه‌ مدعیان دور کرد.

دیدگاه / پاسخ