حالت شب
  • Friday, 19 April 2024
تعویض پلاک اینترنتی روزانه ۳۰ خودرو در اصفهان

تعویض پلاک اینترنتی روزانه ۳۰ خودرو در اصفهان

باخبرباش/ سرهنگ محمدرضا محمدی گفت: تعویض پلاک اینترنتی خودرو از شهریورماه امسال به صورت یک لاین مجزا در مرکز تعویض پلاک شماره یک پلیس راهور استان اصفهان اجرایی شد که با استقبال خوبی از سوی شهروندان مواجه شده است.
تعویض پلاک اینترنتی روزانه ۳۰ خودرو
سرهنگ محمدی از تعویض پلاک اینترنتی دو هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو در مدت سه ماه گذشته خبر داد و گفت: به طور متوسط روزانه پلاک ۳۰ دستگاه خودرو به این صورت تعویض می‌شود که این اقدام گامی مهم در راستای هوشمندسازی پلیس راهور بوده و تأثیر بسیار زیادی در کاهش وقت و هزینه شهروندان داشته است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در این روش کمتر از ۱۵ دقیقه تعویض پلاک خودرو انجام می‌شود، گفت: شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت راهور ۱۲۰ و یا اپلیکیشن پلیس من، تمام مراحل تعویض پلاک خودروی خود را به صورت اینترنتی انجام دهند و سپس با همراه داشتن کد رهگیری برای دریافت پلاک خود به مرکز تعویض پلاک شماره یک پلیس راهور استان اصفهان مراجعه کنند.
افزایش تعویض پلاک خودرو و موتور در ۹ ماهه امسال
سرهنگ محمدی همچنین از تعویض پلاک ۲۱۲ هزار و ۱۵ دستگاه خودرو و ۱۷ هزار دستگاه موتورسیکلت در ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: در همین مدت ۵۶ هزار و ۸۰۰ فقره گواهینامه جدید خودرو و هفت هزار و ۶۱۷ فقره گواهینامه جدید موتورسیکلت نیز صادر شده که صدور گواهینامه خودرو نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد و صدور گواهینامه موتورسیکلت نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد رشد داشته است.

سرهنگ محمدی در خصوص آمار موتورسیکلت و خودرو در استان اصفهان گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل‌های صورت گرفته در حال حاضر یک میلیون و ۳۰۰ دستگاه موتورسیکلت و یک میلیون و ۸۴۸ هزار و ۸۴۸ دستگاه خودرو در استان وجود دارد.

سرهنگ محمدی گفت: اقدامات بسیار خوبی در زمینه فرهنگ‌سازی استفاده از دوچرخه و وسایل حمل و نقل عمومی شده و حتی سه‌شنبه‌های بدون خودرو صورت گرفته است، اما همچنان شاهد حجم سنگین تردد خودرو و موتورسیکلت در معابر شهری به خصوص در کلانشهر اصفهان هستیم که مشکلاتی از جمله ترافیک و آلودگی هوا را به همراه دارد.

دیدگاه / پاسخ