حالت شب
  • Saturday, 20 April 2024
توقیف خودرو نتیجه رانندگی تهاجمی هزار راننده در اصفهان

توقیف خودرو نتیجه رانندگی تهاجمی هزار راننده در اصفهان

محمدرضا محمدی، رئیس پلیس راهور استان اصفهان اظهار داشت: یکی از تخلفاتی که باعث بروز حوادث رانندگی ناگوار می‌شود، سرعت غیر مجاز است که برخی از رانندگان قانون‌گریز به رانندگی تهاجمی یا رانندگی با سرعت بالا می‌پردازند که طرح تشدید برخورد با این گونه رانندگان از ابتدای امسال در دستور کار ویژه پلیس راهور استان اصفهان قرارگرفته است.

وی افزود: در همین رابطه تنها در اردیبهشت ماه امسال هزار و ۱۱ دستگاه خودرو به دلیل تخلف سرعت غیر مجاز توسط کارشناسان پلیس راهور استان اصفهان علاوه بر اعمال قانون، توقیف و به پارکینگ منتقل شدند.

محمدی گفت: سرعت ۱۰۹ خودرو بالای ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، ۴۶۴ خودرو بالای ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت، ۲۸۳ خودرو بالای ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت و ۱۵۵ خودرو نیز بالای ۱۴۵ کیلومتر بر ساعت بود.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان بزرگراه‌های شهید اردستانی، شهید اقارب‌پرست و شهیدمیثمی را بیشترین راه‌های درونشهری استان که تخلف سرعت غیر مجاز در آن‌ها ثبت شده اعلام کرد و بیان کرد: بیشترین زمان‌های ارتکاب تخلف سرعت غیر مجاز هم ساعات پایانی شب بوده است.

وی جریمه تخلف سرعت غیر مجاز را ۲۱۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: علاوه بر این رانندگان خودروهای شخصی ۱۰ و رانندگان خودروهای عمومی ۱۵ نمره منفی نیز دریافت می‌کنند و اگر جمع نمرات منفی یک راننده به عدد ۳۰ برسد گواهینامه وی به مدت ۳ ماه ضبط می‌شود و در این مدت حق رانندگی با هیچ خودرویی را ندارد.

محمدی میزان سرعت در بزرگراه‌های استان اصفهان را به صورت متغیر و حداکثر بین ۸۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت عنوان کرد و خاطرنشان کرد: تابلوها دارای علایم راهنمایی و رانندگی که در راه‌های شهری و برون‌شهری نصب شدند، تزئینی نیستند و رانندگان باید در هنگام رانندگی به تابلوها و علایمی که میزان سرعت مجاز در هر مسیر را تعیین کردند، توجه کنند.

 

افزایش ۳ برابری دوربین‌های نظارت تصویری در شهر اصفهان

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه تخلف سرعت غیر مجاز توسط دوربین‌های الکترونیک نصب شده در بزرگراه‌ها و خیابان‌ها به صورت هوشمندانه ثبت می‌شود از افزایش ۳ برابری دوربین‌های نظارت تصویری در شهر اصفهان خبر داد.

وی با بیان اینکه شهر اصفهان به سمت هوشمند شدن پیش می‌رود، گفت: یکی از مشخصه‌های اصلی شهرهای هوشمند مجهز شدن این شهرها به دوربین‌های ثبت تخلفات هوشمند است، به مرور باید به سمت کم کردن حضور فیزیکی مأموران پلیس و استفاده از دوربین‌های هوشمند در سطح شهرها پیش برویم.

محمدی اضافه کرد: در حال حاضر بیشتر دوربین‌های نظارت تصویری به صورت هوشمند تخلفات ثبت شده را به گوشی تلفن همراه رانندگان متخلف ارسال می‌کنند و در تلاش هستیم تا این اقدام توسط تمامی دوربین‌ها انجام شود.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان در پاسخ به این سؤال که چرا برای برخی از رانندگان پیامک ثبت تخلف ارسال نمی شودریال گفت: این موضوع ممکن است به دلیل تغییر یافتن شماره تلفن همراه راننده باشد و بنابراین توصیه می‌کنیم رانندگان با مراجعه به مراکز تعویض پلاک نسبت به بروز رسانی شماره تلفن همراه خود اقدام کنند.

وی ضریب خطای دوربین‌های ثبت الکترونیک را بسیار پائین عنوان کرد و افزود: در صورتی که راننده‌ای به جریمه خود معترض باشد، می‌تواند به مرکز اجرائیات پلیس راهور استان مراجعه و اعتراض خود را اعلام کند که قطعاً کارشناسان پلیس راهور به موضوع اعتراض وی رسیدگی خواهند کرد.

دیدگاه / پاسخ