حالت شب
  • Saturday, 27 July 2024
ثبت‌نام بیش از ۴۳ هزار مجرد اصفهانی در طرح نهضت ملی مسکن

ثبت‌نام بیش از ۴۳ هزار مجرد اصفهانی در طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری باخبرباش به نقل از پایگاه خبری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان، علیرضا قاری‌قرآن، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در جلسه ویدئوکنفرانسی با حضور ‌وزیر راه و شهرسازی ضمن تشریح اقدامات انجام شده در حوزه نهضت ملی مسکن استان و پیشرفت فیزیکی پروژه‌های این طرح، اظهار کرد: از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن استان، عملیات اجرایی بخشی از آن توسط شهرهای جدید (بهارستان، فولادشهر و مجلسی)، بنیاد مسکن و ستاد اجرایی انجام می‌پذیرد که این موارد عمدتاً در حال اجرا بوده و بخشی دیگر از پروژه‌ها به صورت خودمالک و یا واگذار شده است.  

 وی بیان داشت: از ۲۸ مهرماه ۱۴۰۰ که ثبت‌نام طرح جهش تولید مسکن آغاز شد تاکنون مجموعاً حدود ۲۹۳ هزار نفر در استان اصفهان متقاضی بهره‌مندی از مزایای این طرح بوده و اقدام به ثبت‌نام کردند.  

 قاری‌قرآن گفت: از این میزان ثبت نامی حدود ۲۵۰ هزار نفر متأهلان و یا سرپرستان خانوار هستند و حدود ۴۳ هزار و ۵۰۰ نفر نیز افراد مجرد ثبت نام کرده‌اند.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان  در خصوص برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات به عمل آمده در جهت مقاومت و عمر ساختمان‌های اقدام ملی و نهضت ملی مسکن ابراز کرد: ساخت واحدهای طرح‌های ملی مسکن (اقدام ملی مسکن و نهضت ملی مسکن) چه به صورت انبوه‌سازی باشد و چه به صورت گروهی و یا توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی احداث شود، با اخذ مجوز و پروانه ساخت شروع می‌شود.  

وی خاطرنشان کرد: در عملیات اجرایی این واحدها تمام موارد مربوط به استحکام و مقاومت ساختمان چه به لحاظ ایستایی و مقاومت در برابر زلزله و چه عمر مفید ساختمان در نظر گرفته شده است.  

قاری‌قرآن در خصوص مکان‌یابی صورت گرفته جهت احداث ساختمان‌های طرح نهضت ملی مسکن اذعان داشت: تمامی زمین‌های در نظر گرفته شده از لحاظ انطباق با طرح جامع و طرح تفصیلی شهر، بررسی و کنترل می‌شود.  

 در این جلسه مسائل، مشکلات و چالش‌های پیش رو در طرح نهضت ملی مسکن، مبحث تأمین زمین، فرآیندهای الحاق به محدوده، فرآیندهای انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه‌ها و... مورد بررسی قرار گرفت و در راستای رفع موانع توسط مقام عالی وزارت راه و شهرسازی اتخاذ تصمیم شد.

این جلسه ویدئو کنفرانسی با حضور ‌وزیر راه و شهرسازی، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و سایر مدیران کل راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌های دیگر برگزار شد

دیدگاه / پاسخ