حالت شب
  • Thursday, 28 March 2024
جزئیات جدید از قتل پاکبان مشهدی

جزئیات جدید از قتل پاکبان مشهدی

 باخبرباش/ این حادثه وحشتناک، ساعت 8:40 پنج شنبه گذشته در شهرک مهرگان مشهد هنگامی رخ داد که پاکبان 45 ساله ای مشغول نظافت و انجام امور خدماتی در خیابان شهید کشمیری 62 بود. در همین هنگام ناگهان صدای شلیک گلوله های متعدد از دو طرف خیابان سکوت صبحگاهی را شکست و هیاهوی عجیبی به راه افتاد. پاکبان مذکور که وحشت زده و هراسان به اطراف می نگریست، تا علت شلیک ها را متوجه شود در یک لحظه هدف اصابت چند گلوله قرار گرفت و خون آلود نقش بر زمین شد.

اهالی محل، بلافاصله از خانه هایشان بیرون دویدند و با مشاهده این صحنه هولناک، با پلیس و نیروهای امدادی تماس گرفتند.
طولی نکشید که امدادگران اورژانس از راه رسیدند و پیکر نیمه جان پاکبان را به بیمارستان امدادی شهید هاشمی نژاد انتقال دادند اما معاینات پزشکی نشان داد که عیسی جلایریان (پاکبان مجروح) بر اثر عوارض ناشی از اصابت گلوله های جنگی به قتل رسیده است. گزارش خراسان حاکی است این گونه بود که گروهی از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان با دستور قاضی ویژه قتل عمد، عازم محل وقوع جنایت شدند و به تحقیق در این باره پرداختند.

ابتدا فرضیه های متفاوتی درباره چگونگی قتل پاکبان 45 ساله مطرح شد اما ساعتی بعد با انجام بررسی های گسترده درباره سوابق اجتماعی و اخلاقی این پاکبان تلاشگر، همه آن فرضیه ها رنگ باخت و در نهایت، ادامه تحقیقات با راهنمایی های قاضی دکتر صادق صفری به سوی خصومت های شخصی کشیده شد که احتمال می رفت پاکبان مذکور قربانی کینه های دیگران شده باشد.

همچنین در جست وجوهای کارآگاهان در محل وقوع جنایت، تعدادی پوکه گلوله به دست آمد که بنا به نظر کارشناسان، از اسلحه های کلت و کلاشینکف شلیک شده بود. کشف این پوکه ها، به فرضیه نزاع مسلحانه گانگستری قوت بخشید و بدین ترتیب تحقیقات کارآگاهان در این باره متمرکز شد. ادامه بررسی ها بیانگر آن بود که چند نفر به دلیل اختلافات و کینه های قبلی از دو سوی خیابان به سمت یکدیگر شلیک کرده اند که در این میان گلوله ها به پیکر پاکبانی اصابت کر ده است که بی خبر از همه جا مشغول نظافت شهر بود.

بنابر گزارش خراسان، با به دست آمدن این اطلاعات تلاش گسترده کارآگاهان برای ردیابی مهاجمان مسلح با دستورات محرمانه قضایی آغاز شده است. در همین حال ادامه تحقیقات درباره قربانی بی گناه این نزاع گانگستری نشان داد که عیسی جلایریان دارای همسر و چهار فرزند است که از 17 سال قبل به استخدام شهرداری درآمده و از اول فروردین نیز برای ادامه خدمت به بولوار شهید کشمیری منتقل شده بود.

 

دیدگاه / پاسخ