حالت شب
  • Sunday, 28 April 2024
برخورد تند جهانگیری با یک خبرنگار/ پاسخگوی رکود بازار در اصفهان کیست؟

شما می خواهید حرف تو دهن من بزارید ، من حرف نمی زنم، با خودتون مصاحبه کنید، اگر میخواهید من صحبت های شما را بزنم من این کارو نمیکنم".

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان:

برخورد تند جهانگیری با یک خبرنگار/ پاسخگوی رکود بازار در اصفهان کیست؟

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان سالهای سال  است که مسئولیت اصناف مختلف را در اصفهان در حالی بر عهده گرفته است که به علت عدم قدرت کافی در حمایت از کسبه کاران در شرایط بحرانی  نتوانسته از رکود بازار در اصفهان جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار باخبرباش، رسول جهانگیری، رئیس اصناف استان اصفهان در مقابل این سوال که کرونا در یکسال و نیم اخیر بیشترین ضربه ر ا به اصناف وارد ساخته است و همواره باید اصناف ضرر بی تدبیری و بی مدیریتی مسئولان را بدهند و شما به هنگام اعلام تعطیلی اصناف هیچ حمایتی از انها نمی کنید، کما اینکه شاهدیم که در یکسال اخیر مغازه دارها در روزهای عادی بدلیل بی انگیزه گی از ظهر به بعد مغازه ها را باز می کنند و چه بسا بسیاری از مغازه ها به تعطیلی کامل رفتند و یا خانه نشین شدند یا تغییر شغل دادند.

از کوره در رفت و با حالت عصبانی به خبرنگار باخبرباش گفت: " شما می خواهید حرف تو دهن من بزارید ، من حرف نمی زنم، با خودتون مصاحبه کنید، اگر میخواهید من صحبت های شما را بزنم من این کارو نمیکنم".

اتاق اصناف اصفهان که هسته اولیه آن به منظور حمایت از کسبه کاران گذاشته شد، امروزه به خاطر عدم قدرت کافی در حمایت از کاسب کاران در شرایط فوق بحرانی باعث شده که امروز شاهد رکود کامل بازار اصفهان باشیم .

اکثر بازاری ها سرمایه های خود را یا به شهرهای دیگر انتقال دادند یا اینکه از عرصه تولید خارج و رو به سرمایه گذاری های بلند مدت آوردند.

به گفته جهانگیری اصناف تنها گروهی هستند که هزینه کرونا را خود آنها پرداخت می کنند و در این شرایط بیشتر دلی با نظام همراهی کردند.

گفته شده است با شیوع کرونا، اصناف اصفهان مانند سایر اصناف در سراسر کشور آسیب دیدند و اگر وضعیت ما بدتر نباشد، بهتر نیست.

از ۲۵۰ هزار واحد صنفی در استان اصفهان، حدود ۲۶ هزار و ۹۰۰ واحد صنفی خواستار دریافت تسهیلات کرونایی بودند که این تعداد بیش از ۱۰ درصد کل اصناف استان است.

 از مجموع درخواست‌ها هم فقط نیمی، یعنی کمی بیش از ۱۲ هزار درخواست، موفق به دریافت تسهیلات کرونایی شده‌اند که آمار مطلوبی نیست.

 به نظر می‌رسد که سخت‌گیری بانک‌ها مانع اصلی دریافت تسهیلات در اصفهان باشد. در واقع درخواست‌ها ثبت و تایید می‌شوند اما در مرحله توزیع بانک‌ها باقی می‌مانند .

ا این اوصاف، از ۶۳۳ میلیارد تومان تسهیلات درخواستی، بیش از ۳۹۷ میلیارد تومان تاکنون پرداخت شده است. به همین دلیل در مقایسه با کل اصناف اصفهان معتقدم ۵ یا ۶ درصد اصناف اصفهان از تسهیلات بهره‌مند شده اند.

دیدگاه / پاسخ