حالت شب
  • Sunday, 28 April 2024
جوان گرایی بمعنای جوان بودن در سیستم مدیریتی نیست

جوان گرایی بمعنای جوان بودن در سیستم مدیریتی نیست

 سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: منظور از جوان گرایی این نیست که مدیران  جوان انتخاب بشوند بلکه منظور داشتن روحیه جوانی است.

به گزارش خبرنگار باخبرباش، علی صالحی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: مصداق جوان گرایی الزاماً در جایگاه شهردار قابل تعریف نیست بلکه جوان‌گرایی در انتصاب رده‌های میانی که بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ مدیر شهرداری را شامل می‌شود مورد تاکید شورای شهر بوده است.

 وی با اشاره به اینکه مصداق جوانگرایی، شهید سردار سلیمانی است، ادامه داد: جوان گرایی به منظور کنار زدن افراد با تجربه نیست.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار باخبرباش در این خصوص همواره  شورا تاکیدات فراوانی به انقلابی بودن گزینه ها برای تصدی امور دارد  ملاک انقلاب بودن افراد را چگونه تشخیص می دهید؟گزینه های که برای انقلابی بودن یک فرد در نظر گرفته اید چیست؟ ادامه داد: معیارهای مختلفی از جمله روحیه جهادی داشتن، مردمی بودن، تسریع در راه حل ها،  نگاه به توانمندی ها، استفاده از ظرفیت موجود، توجه به آرمان های انقلاب، عدالت در توزیع و تقسیم منابع  از جمله شاخص‌های در نظر گرفته برای یک فرد انقلابی  است .

وی بیان داشت: برای انقلابی بودن مدیران، شاخص های انقلابی از سوی مردم و همچنین کاندیدای شهرداری  در نظر گرفتته شد و همچنین از دیدگاه های امام راحل و رهبری شاخص هایی استخراج شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه بعد از رفع فساد اداری مردم خواهان انتخاب شهرداری انقلابی و بومی بودند، گفت: روحیه تدین و انقلابی مطالبه عموم مردم اصفهان بود.

وی ادامه داد: در میان گزینه‌های مطرح برای انتخاب شهردار کمتر از دو درصد گزینه غیربومی وجود داشت که نشان از اعتماد مردم اصفهان به توانمندی مدیران شهر به ویژه مدیرانی است که از دل خانواده مدیریت شهری بیرون آمده‌اند.

صالحی ادامه داد: کمتر از ۲۰ روز از فعالیت رسمی و حدود دو ماه و نیم از انتخاب اعضای شورای ششم می‌گذرد و جای خرسندی است که در این مدت فضای پرسش و پاسخ ایجاد شده تا از این طریق بتوانیم مسیر تکاملی بهتری را پیموده و کاستی‌ها را اصلاح کنیم.

وی افزود: بعد از انتخابات که به صورت رسمی نتایج اعلام شد، پیش از استقرار و به دلیل آنکه نمی‌خواستیم زمان را ازدست بدهیم، جلسات شورا در محل مهمانسرای شهرداری شکل گرفت و از صبح تا شب جلسات به‌صورت مستمر برگزار می‌شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در جلسات پیش از استقرار رسمی شورا چند دستورکار مدنظر بود و صرفاً به انتخاب شهردار نپرداختیم، توضیح داد: رصد وضعیت موجود شهرداری، جمع‌بندی راهبردها و چشم‌اندازهای شورای ششم و تدوین فرایند انتخاب شهردار در این جلسات دنبال شد تا با شناخت کامل بتوانیم فعالیت خود را آغاز کنیم و وقفه‌ای به بهانه انتخاب شهردار در شهر ایجاد نشود.

وی ادامه داد: پیش از فعالیت قانونی شورا، کمیته‌ای هفت نفره به ریاست آقای نادرالاصلی تشکیل و در آن چهارچوب فرایند موردنظر برای انتخاب شهردار تدوین شد؛ در کنار آن سایت شهر زندگی برای جلب مشارکت مردم و نخبگان راه‌اندازی و مصادیق انتخاب شهردار بر اساس بخشنامه وزارت کشور ارزیابی و بررسی شد.

دیدگاه / پاسخ