حالت شب
  • Monday, 29 April 2024
زهرا حاتمی :نقش مدیریت شهری و شورا در ایجاد اشتغال و رفع بیکاری+کلیپ

زهرا حاتمی :نقش مدیریت شهری و شورا در ایجاد اشتغال و رفع بیکاری+کلیپ

حاتمی گفت: مدیریت شهری از طریق شایسته‌سالاری و استخدام نیروی تحصیل‌کرده و باتجربه می‌تواند در سازمان‌های متعدد خود ایجاد اشتغال کند و نیز از طریق مشارکت پیمانکاری بسیاری از جوانان مستعد را صاحب شغل و شریک پروژه‌های متعدد شهرداری نماید.

زهرا حاتمی در گفتگو با خبرنگار باخبرباش اظهار داشت: شورای شهر نیز با تصویب ایجاد مراکز آموزش مهارتی و نیازسنجی مشاغل موردنیاز در شهر می‌تواند روی کاهش بیکاری شهری کار کند.

وی بیان داشت:  شورای شهر و شهرداری با بسترسازی و سیاست‌گذاری‌های مختلف میدان دادن به استارت‌آپ ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، ایجاد بازارچه‌های دائمی و فصلی، اجاره غرفه‌ها و مغازه‌های موجود به جوانان، ساماندهی دست‌فروشی و ایجاد شهرک‌های کوچک تولیدی و راسته‌های صنفی می‌تواند در پویایی و گسترش کسب‌وکار و کاهش بیکاری مؤثر باشد.

حاتمی تصریح کرد:  راسته‌بازارهای صنفی در اصفهان به پویایی کسب‌وکار و ایجاد مشاغل جدید منجر می‌شود مثلاً راسته تولید و فروش مبل در خیابان شریف اصفهان باعث رونق رهنان و پیدایش صدها و هزاران شغل مرتبط با تولید مبل شده است از صنایع چوب و چرم و پارچه گرفته تا نجاری و درودگری و نمایشگاه داری.

وی افزود: شهرداری از طریق تعامل با اتحادیه ها نیز می‌تواند به رونق کسب‌وکارها کمک کند و با بخشش بخشی از عوارض و مالیات و کمک به مشاغل از رونق افتاده و پناه دادن این مشاغل در اماکن و بازارهای شهری تحت کنترل خود می‌تواند با اصناف ارتباطی برد – برد داشته باشد.

حاتمی تصریح کرد:  شورای شهر با مصوبات خود می‌تواند به مشاغل زیان‌دیده نظیر صنایع‌دستی برای توسعه گردشگری کمک کند و تسهیلات ویژه‌ای را برای این اقشار مصوب کند.

وی اعلام کرد: پروژه‌های مفید عمرانی شهرداری و تعریف طرح‌های مفید توسعه محور نیز با ایجاد مشاغلی فراوان همراه خواهد بود به شرطی که عدالت اجتماعی و شایسته‌سالاری در اعطای این مشاغل رعایت شود.

حاتمی خاطرنشان ساخت: فرهنگسراها و مراکز آموزشی شهرداری هم می‌توانند بامهارت محور کردن آموزش‌ها در رشد حرفه‌آموزی مفید باشند. همچنین شهرداری با مانع زدایی، رفع بوروکراسی و تسهیل فعالیت اصناف و مشاغل می‌تواند از ورشکستگی و تعطیلی برخی مشاغل جلوگیری کند.

 

 

دیدگاه / پاسخ