حالت شب
  • Saturday, 27 April 2024
مسعود صرامی : حاضرم تمام داشته‌ها،تجارب و ثروتم را بدهم!

باید دست یاری به‌سوی مدیران و متولیان و کارآفرینان دراز کنیم و به‌جای نشستن و انتقادکردن، هم‌افزایی کنیم تا با وحدت کارهای بزرگی رقم بخورد.

مسعود صرامی

مسعود صرامی : حاضرم تمام داشته‌ها،تجارب و ثروتم را بدهم!

محمدرضا حسنی-باخبرباش

 مسعود صرامی بنیان‌گذار اصفهان سیتی‌سنتر و شهرک سلامت اصفهان در جشن دهمین سال روز افتتاح دانشگاه سیتی‌سنتر اصفهان، با بیان اینکه حاضرم تمام داشته‌ها، تجارب و ثروتم را در اختیار کسی قرار دهم که بتواند عمر رفته مرا بازگرداند و مرا به جوانی برگرداند. اظهار کرد: پس همه شما داراتر و تواناتر از من هستید چرا که فرصت و زمان کسب تجربه و تلاش دارید و می‌توانید حتی از امثال من هم بهتر باشید.
مسعود صرامی خطاب به دانشجویان گفت: عمر آدمی و ارزش استفاده از فرصت‌ها، قابل ارزش‌سنجی و قیمت‌گذاری نیست و خدا را شاکر باشید که در جوانی هستید و فرصت علم‌آموزی و کسب تجربه و سال‌های زیادی را برای استفاده از فرصت‌ها دارید و این بزرگ‌ترین ثروت و سرمایه است.
این کارآفرین افزود: تمام تلاشتان را می‌کنید تا ثروت و شهرت به دست آورید تا بتوانید نیازهای خود را برطرف کنید این نیازها می‌تواند؛ خانه، ماشین، باغ، زن یا شوهر یا بچه خوب و... باشد، همه اینها را می‌شود با پول به دست آورد؛ ولی با پول نمی‌شود قلب کسی را خرید.
وی ادامه داد: امروز خوشحالم که در شهری زندگی و کار می‌کنم که اکثر قلب‌های آن به آدمی انرژی مثبتت می‌دهد و ما را به سمت و سوئی می‌برد که بتوانیم کارهای بزرگ و مثبت انجام دهیم.
صرامی با ذکر اینکه، من هر چه آموختم از تجربه و گذشت زمان بوده است و هیچ مربی و حامی خاصی نداشتم گفت: خوشحالم که علاوه بر اصفهان سیتی‌سنتر 10 ابرپروژه را در حال اجرا داریم و در شهری کار کردم که کسی علاقه به انجام این کارهای بزرگ نداشت و شاید برای این است که این فعالیت‌های ما به چشم آمده است.

خیلی‌ها به ما پیشنهاد کار در تهران و شیراز و دیگر شهرها را دادند و گفتند در آن شهرها بیشتر پذیرا و قدردان چنین کارهایی هستند؛ ولی به آنها جواب دادیم که ما در دل آن شهرها گم می‌شویم چرا که 61 سال تلاش صادقانه ما برای اصفهان بوده است و بزرگترین سرمایه من اعتبار و شناختی است که مردم اصفهان از من دارند و این آسان به دست نیامده است.

بنیان‌گذار اصفهان سیتی‌سنتر و شهرک سلامت، عنوان کرد: با حسی که از مردم اصفهان می‌گیریم و با این انرژی مثبت است که کار را تداوم می‌بخشیم و قطعاً هر کاری باید نتیجه اقتصادی هم داشته باشد و از محل آن افرادی بتوانند منتفع شوند و اگر چنین نباشد برند آن کار ضعیف می‌شود و نمی‌تواند اثربخش باشد.
وی با اشاره به اینکه، در این صورت قطعاً چنین بیزینسی شکست می‌خورد، تأکید کرد: ما باید در هر کاری این مهم را در اولویت قرار دهیم که کار ما دردی را از دردمندی کم کند یا وسیله ارتزاق عده‌ای بشود.
صرامی ابراز داشت: قطعاً وقتی به اشخاصی بهره برسانیم خودمان هم بهره خواهیم برد. ما در شهرک سلامت همیشه به مسئولین و بازدیدکنندگان گفتیم که باید دست‌به‌دست هم بدهیم و با خرد جمعی کار کنیم، اینکه چه تفکر یا شخصی اینجا حاکم باشد اصلاً مهم نیست، مهم نتیجه کار است که به نفع مردم و پیشرفت شهر اصفهان باشد.
این مبتکر ابرپروژه‌های عمرانی خدماتی، با بیان اینکه خط سیاسی و منش فکری نباید در کارها سیطره یابد و خدمت به مردم باید در اولویت امور باشد، افزود: طوری رفتار کنیم که خودمان و خدایمان و مردمان از انجام این کار راضی باشند.
صرامی در ادامه، یادآور شد: قضاوت‌کردن دیگران و مسئولین از پشت‌صحنه اشتباه است، ما باید به دیگران دست یاری بدهیم و دیگر و دولتمردان و مدیران شهری را کمک کنیم و توان‌افزایی کنیم. در هیچ کشوری دولت به‌تنهایی کار نمی‌کند و مردم و بخش خصوصی هستند که کارها را پیش می‌برند پس نباید ساکت بنشینیم و فقط انتقاد کنیم باید دست یاری به‌سوی مدیران و متصدیان دراز کنیم.
وی در پایان گفت: باید یاد بگیریم که با هم باشیم تا کارهای بزرگ رقم بزنیم و با وحدت و هم‌افزایی است که کارهای بزرگ حاصل می‌شویم با کمک همدیگر می‌توانیم کوه را به کاه تبدیل کنیم؛ ولی بدون حمایت همدیگر در انجام امور کوچک هم عاجز می‌مانیم.

 

دیدگاه / پاسخ