حالت شب
  • Sunday, 19 May 2024
حیاط مدارس اصفهان به محل استقرار سرویس دانش‌آموزان اختصاص می‌یابد

حیاط مدارس اصفهان به محل استقرار سرویس دانش‌آموزان اختصاص می‌یابد

 به گزارش باخبرباش به نقل از ایرنا حسین حق شناس روز یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: حیاط مدارس بجای کوچه، خیابان‌ و معابر، محل مناسبی برای پیاده و سوار کردن دانش‌آموزان است لذا باید از این امکان بیش از سال‌های قبل و بطور گسترده استفاده شود.

وی با بیان اینکه شهرداری برای جلوگیری از افزایش ترافیک در شروع سال تحصیلی طرح‌های دیگری را نیز در دستور کار خود دارد، ادامه داد: قطار شهری اصفهان از ساعت ۶ تا ۷ صبح با سرفاصله ۱۵ دقیقه و پس از آن با سرفاصله ۱۱ دقیقه، مسافران را جابه‌جا خواهد کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک اصفهان تصریح کرد: از هفته جاری تا ۱۵ مهر، فعالیت‌های عمران شهری در اصفهان متوقف خواهد شد تا شاهد افزایش حجم ترافیک در معابر دارای کارکردهای عمرانی نباشیم.

حق شناس با اشاره به فعالیت گروه‌های سیار برای کنترل عبور و مرور در سطح شهر افزود: در ساعات افزایش ترافیک، از طریق این گروه‌ها تردد وسائط نقلیه را روانسازی و میزان ترافیک در سطح شهر را مدیریت خواهیم کرد.

فعالیت ۹۰۰ دستگاه اتوبوس واحد از اول پاییز

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان نیز در این جلسه از فعالیت ۹۰۰ دستگاه اتوبوس از اول پاییز در این کلانشهر خبر داد و گفت: برغم اندک بودن شمار رانندگان، برای جبران آن برنامه‌ریزی و اقدام کردیم.

عباس روحانی خاطرنشان کرد: ۷۰ دستگاه اتوبوس از تعداد یاد شده بطور امانی به شرکت خصوصی واگذار شده است تا این بخش در تامین رانندگان مورد نیاز، با ما همکاری کنند.

علی قاسم زاده شهردار اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه این کلانشهر در یک ماه و نیم آینده میزبان رویدادهای ملی و بین‌المللی خواهد بود، اظهار داشت: جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان و نمایشگاه «فن نما» از مهمترین آنهاست.

کلانشهر اصفهان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد و روزانه بیش از ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو در آن تردد می‌کنند و صنایع کوچک و بزرگ بسیاری نیز آن را احاطه کرده‌اند، به همین دلیل به یکی از آلوده‌ترین مناطق کشور تبدیل شده است.

حدود یک‌ میلیون دانش‌آموز در بیش از ۶ هزار واحد آموزشی در استان اصفهان تحصیل می‌کنند.

سال تحصیلی گذشته حدود ۴۵ شرکت مرتبط با سرویس دانش آموزان در کلانشهر اصفهان فعالیت داشتند.

دیدگاه / پاسخ