حالت شب
  • Tuesday, 19 March 2024
دختران متفاوت ایرانی روی این مرد کراش دارند

دختران متفاوت ایرانی روی این مرد کراش دارند

 در قشر بازیگران مرد افرادی مانند محمدرضا گلزار، امیر آقایی، بهرام رادان، پوریا پورسرخ، امیر حسین آرمان، نوید محمدزاده، حسام نواب صفوی و … جذابیت دارند که هرکدام از آن‌ها به نوبه خود کراش دختران جوان و نوجوان این سرزمین بودند. در این مقاله اما شما خوانندگان عزیز را با متفاوت‌ترین کراش ایرانی آشنا خواهیم کرد. شاید برای خیلی از شما معنی کلمه کراش واضح نباشد. اصطلاح کراش به معنای این است که کسی را عمیقا دوست داشته باشید و این کراش می‌‌تواند دوستانه، تحسین‌برانگیز، هیجانی و البته در برخی موارد عاشقانه باشد. شخصیت و آرامش و فن بیان علی مصفا باعث شده تا بسیاری افراد او را دوست داشته باشند شما در این مقاله با ما همراه هستید تا بیشتر درباره آثار این کراش معروف آشنا شوید 

 
 لیلا

دختران متفاوت ایرانی روی این مَرد کراش دارند

مردی که در چنبره‌ی خانواده سنتی و یک عشقِ تام و تمام گیر کرده، مصفا در لیلا شمایل مرد مایل به مدرنیته ایرانی را تصویر می‌کند. فیلمِ جاودان مهرجویی با طراحی درست کاراکترها و کارگردانی دقیق، احتمالا برای اولین بار تصویر کاملی از مرد معاصر پر از تناقض ایرانی را تصویر می‌کند. مصفا در میان میل شدید و غلیظ مادرش به امتداد نسل و تعهد عاشقانه‌اش به لیلا، دائما اسیر عذابی‌ست که بازگو کردنی نیست، اینجا بازی در سکوت مصفا به شدت به چشم می‌آید. تردیدها البته در تک تک نگاه‌هایش مشهود است، اصلا در واقع مصفا در این نقش تردید را تدریس می‌کند. عشق و مدرنیته یا سنت و تعلقات خانوادگی؟ عجب بزنگاه دشوار و آشنایی. آن همه سکوتِ سرشار از ناگفته‌ها.

 

در دنیای تو ساعت چند است

دختران متفاوت ایرانی روی این مَرد کراش دارند

فرهاد که مجنون زمانه است، خونسرد و گاها شوخ است. وی حتی زمانی که گلی بر سر او فریاد می زند عصبانی نمی‌شود و هیچ صدایی از او بلند نمی‌شود. فرهاد پرتره یک عاشق واقعی است که برای رسیدن به عشق تمام دورانش، از انجام هیچ کاری فروگذار نبوده است. از جمله درخشان‌ترین لحظات فیلم را می‌توان سکانسی دانست که فرهاد در حال توضیح روند شکل‌گیری عشقش به گلی از دوران کودکی می‌باشد. سکانسی که در آن لحظاتی پر از عشق و سادگی و لحظات نوستالژیک به کار گرفته می‌شود تا تماشاگر تحت تاثیر قرار بگیرد و موسیقی کریستوف رضاعی نیز باعث غرق شدن مخاطب در فیلم می‌شود.  در این فیلم علی مصفا نیز در یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های دوران بازیگری‌اش، به خوبی از عهده ایفای نقش شخصیت عجیب و غریب فرهاد برآمده است. 

 

جهان با من برقص

دختران متفاوت ایرانی روی این مَرد کراش دارند

جهانِ «جهان با من برقص» در انتظار مرگ نشسته است، حلقه‌ای از دوستانش گرد او آمده‌اند که این روزهای واپسین را امید بدهند. انتخاب سروش صحت برای چنین کاراکتری خیلی دقیق بوده، آرامش توامان با احساس علی مصفا، روحی به کاراکتر «جهان» اضافه کرده که اَنگ این نقش است. او در مواجهه با نوجوان رپ‌خوانی که شیفته دخترش شده، نگاه عارفانه مدنظر سازنده فیلم را به خوبی متجلی می‌کند، همین نگاه در تمام لحظات فیلم و در مواجهه با تک تک وقایع حضور دارد، او در تهِ ناامیدی‌ست و قرار است داستانش طوری روایت شود که به آن فینال رقص فیلم برسد، مصفا با توجه به جنس حرف زدنش، لحن رفتارش و اصلا آن آمیختگی همزمان خواستن و نخواستنی که در شخصیتش دارد خیلی به این شخصیت نشسته.

دیدگاه / پاسخ