حالت شب
  • Friday, 26 April 2024
دو مشوق برای سرمایه‌گذاران پنل خورشید

دو مشوق برای سرمایه‌گذاران پنل خورشید

معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: ۲ مُشوق برای این کار وجود دارد اول اینکه سرمایه‌گذار می‌تواند برق تولیدی خود را بدون واسطه دولت به شرکت‌های رمزارز با قیمت بالا بفروشد که اکنون هر مگاوت آن برابر یک هزار و ۶۰۰ تومان تعیین و دومین مُشوق امکان صدور برق به قیمت هر مگاوات یک هزار و ۷۵۰ تومان(معادل هفت سنت) در نظر گرفته شده که حق ترانزیتی آن نیز ۱۰ تا ۱۵ درصد است.

سید حسن قاضی عسگر در گفتگو با خبرنگار باخبرباش اظهار داشت: بدنبال افزایش قیمت دلار، قیمت تصویب شده وزارت نیرو برای خرید برق از سرمایه‌گذاران انرژی خورشیدی و بادی توجیه اقتصادی نداشت و همین مساله مانع جذب سرمایه‌گذار در این سال‌ها شد.

وی با اشاره به اتفاق خُجسته تولید ۱۰ مگاوات برق از انرژی لایزال خورشید طی ۲ ماه اخیر در مقایسه با بی‌عملی سال‌های گذشته گفت: ۱۳ قطعه زمین را برای تولید برق با انرژی خورشیدی در منطقه شرق اصفهان تعیین کردیم که مُتعلق به اشخاص نیست و تحت مالکیت دولت قرار دارد.

معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان اعتقاد دارد: تاکنون در استان ما به روش تولید برق از طریق باد نیز توجه چندانی نشده است و شاهد اهمال کاری برخی متولیان امر در این زمینه هستیم.

قاضی عسگر به پایه‌ریزی تونل بادی در شهرستان فریدن(واقع در ۱۲۵ کیلومتری غرب اصفهان) اشاره کرد و افزود: با شرکت‌های اروپایی برای وارد کردن و جایگزین کردن توربین‌های بادی ۶ هزار مگاواتی بجای یک هزار مگاواتی، وارد مذاکره شده‌ایم.

وی افزود: نیروگاه‌های گازی گلخانه‌ای با توجه به تغییر اقلیم پاسخگوی نیاز ما نیست و تنها با رفتن به سمت ایجاد نیروگاه‌های اتمی می‌توان به نیاز جمعیت  ۸۵ میلیون نفری کشور پاسخ داد.

معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان ادامه داد: زمین‌های شرق عرصه مناسبی برای نصب پَنل‌ خورشیدی است، در این سال‌ها رویکرد درستی برای تامین انرژی موردنیاز خود از این مواهب خدادادی نیندیشیده است.

 

دیدگاه / پاسخ