حالت شب
  • Thursday, 18 April 2024
دو پد بالگرد به اورژانس هوایی اصفهان اضافه شد

دو پد بالگرد به اورژانس هوایی اصفهان اضافه شد

مسئول اورژانس هوایی فوریت‌های پزشکی اصفهان گفت: اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان به مناسبت ایام الله دهه فجر امسال از  دو پد بالگرد اورژانس 115 دهاقان و لای‌بید بهره برداری می کند؛ احداث پد بالگرد ورزنه، کوهپایه و رامشه نیز به مراحل پایانی نزدیک شده و به زودی افتتاح و بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش باخبرباش، شایگان مقدم افزود: پد بالگرد اورژانس دهاقان در ورودی شهر در مجاورت یک مجتمع تفریحی و پد لای بید در ورودی شهر کنار شهرداری لای بید واقع شده است؛ طبق استاندارد تعریف شده اطراف هر پد بالگرد بایستی یک محوطه 200 در 200 مترمربع فضای باز قرار داشته باشد؛ اندازه فضای اصلی پد نیز دایره ای به قطر 36 متر است.

شایگان مقدم تصریح کرد: پد بالگرد ورزنه در ورودی این شهر جنب مسکن مهر  در نزدیکی بیمارستانِ درحال ساختِ این شهر، پد کوهپایه در جاده اصفهان- نایین کنار فلکه اصلی ورودی شهر و پد رامشه در ورودی شهر روبروی پمپ CNG واقع شده است.

وی خاطرنشان کرد: پد دهاقان با اعتباری بالغ بر 250 میلیون تومان، لای بید با هزینه 300 میلیون و پدهای ورزنه و کوهپایه و رامشه نیز با اعتبار 200 تا 300 میلیون تومان از صفر تا صد به همت شهرداری های این مناطق احداث شده اند.

مسئول اورژانس هوایی فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: تلاش برای احداث و به روزرسانی پدهای بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی در استان اصفهان از آبان ماه سال 97 آغاز شده و تاکنون تعداد 12 پد به بهره برداری رسید و 20 هلی پد نیز در حال ساخت است که از این تعداد دو پد در دهه فجر امسال افتتاح و به بهره برداری می رسد.

شایگان مقدم افزود: در این مدت پدهای بالگرد بیمارستان الزهرا (س)، بیمارستان 9 دی خمینی شهر، حسن آباد جرقویه، مجتمع فولاد مبارکه، هلال احمر ابیازن نطنز، بیمارستان میمه، هرند، منظریه شهرضا، کمربندی زیار،  زواره و کهرویه شهرضا به طور کامل به بهره برداری رسیده اند.

وی یادآور شد: اورژانس هوایی فوریت‌های پزشکی استان اصفهان در 10 ماهه امسال 33 عملیات امدادرسانی را انجام داده و 53 بیمار و مصدوم را پس از انجام اقدامات درمانی اولیه به بیمارستان های سطح استان منتقل کرده است.

دیدگاه / پاسخ